A zenei sztárok reklámjainak is köze lehet az amerikai fiatalok elhízásához

A könnyűzene sztárjai zömmel gyorsételt, nassolni valókat és cukros üdítőket reklámoznak, és ez egy új amerikai tanulmány szerint hozzájárulhat az amerikai tinédzsereket érintő elhízás járványszerű terjedéséhez.

elhízás, bulvár, reklám | MTI Hírek13 | MTI
A kutatók nem bizonyították a sztárok reklámjai és az elhízás közötti kapcsolatot, ugyanakkor a Pediatrics folyóiratban hétfőn publikált tanulmányban rámutattak, hogy a hirdetések befolyásolhatják a viselkedést.

Hangsúlyozták, hogy a hírességeknek inkább az egészséges életmódról szóló üzeneteket kellene tolmácsolniuk a rajongóikhoz.

A tanulmány szerint a tinédzserek körében legnépszerűbb 20 zenei sztár - köztük Justin Timberlake vagy Katy Perry - egészségtelen ételekhez adja a nevét tévéreklámokban és más hirdetésekben. A vizsgált promóciók között voltak YouTube-reklámok, zenés videók és olyan felvételek, amelyekben a koncertjeiket szponzoráló cégeket hirdettek.

A kutatók olyan sztárok hirdetéseit vizsgálták, akik szerepeltek a tizenévesek közönségdíjait átadó Teen Choice Awards gálákon, valamint akik 2013 és 2014-ben a Billboard százas toplistáján jelen voltak számaikkal. A sztárokkal készült reklámokat 2000 és 2014 között elemezték.

A hirdetésekben 107 ennivalót és innivalót számoltak össze, amelyek közül alig néhány volt egészséges táplálék. 80 százalékban magas kalóriájú étkek fordultak elő: chips, csokoládé vagy gyorséttermi ételek, az innivalók közül pedig főleg a cukros üdítőket reklámozták.

"A celebeknek arra kellene használni a befolyásukat, hogy egészségesebb üzeneteket küldjenek" - írták a kutatók felidézve, hogy a kormány statisztikái szerint az amerikai tinédzserek 20 százaléka túlsúlyos és az elhízottak aránya még ennél is magasabb.

Marie Bragg, a New York-i Egyetem tudósa, a tanulmány vezető szerzője elmondta: nem volna életszerű, ha azt várnánk, hogy a kamaszok csak egészséges ételeket egyenek vagy azt kívánnánk a sztároktól, hogy csak egészséges termékeket reklámozzanak, az volna az ideális, ha mindkettő esetben sikerülne eltalálni a jobb egyensúlyt.

| elhízás, bulvár, reklám
2016-06-08 17:59:50


Csodálatos hatású diéták

Ahol csak lehetett, kerültük a „fogyókúrás diéta” kifejezést. Tettük ezt azért, mert mind a két szó arra utal, hogy valami ideiglenes dologról van szó. Gondolju...


Egyetek, nőjön a begyetek!

A magyarok számítanak Európa legelhízottabb nemzetének, és világszinten is a negyedik helyen állnak - közölte a Magyar Elhízástudományi Társaság (MET) a Gazdasági E...


A dél-európai gyerekek a leginkább elhízottak Európában

A dél-európai országokban - Görögországban, Spanyolországban, Olaszországban és Cipruson - a legnagyobb az elhízott és kövér gyerekek aránya az európai kontinensen, ...


Fogyókúra tippek a fürdőruha-szezon előtt

Sokak számára a tavasz a legnehezebb időszak. Már csak néhány hét van a strandidényig, és ha felpróbáljuk a fürdőruhát vagy a rövidnadrágot, bizony lelepleződnek a...


Nem lesz cukorbeteg a kövér gyerek, ha idejében lefogy

Nem lesz cukorbeteg a kövér gyerek, ha lefogy 13 éves koráig, állapította meg a Koppenhágai Egyetem kutatói, melyet a New England Journal of Medicine című folyóirat köz...


hirdetés