Karcsúság diéta nélkül? Hogyan hatnak a zsírégetők?

A tudósok most fedeztek fel egy, az álomalakhoz vezető új, könnyű utat. A titok: bioaktív anyagok, melyek természetes úton bontják le a zsírpárnákat. Olvassa el, hogyan használhatók ki optimálisan ezek az anyagok, és hogy a kalóriák számolása nélkül is csúcsformába lehet jutni!

diéta, fogyókúra, zsírégetők | Ideál - Reforméletmód magazin 2002 ;14(12):14-15   Celsus Kft. | Jeni, Zs.
A természetes zsírégetők bioanyagok, melyek gondoskodnak az optimális zsírégetésről. A fölösleges zsírt energiává alakítják át, mielőtt azok a zsírsejtekben szétterjednének. "Kiszívják" a sejtekből az elraktározódott zsírt, ami aztán elég, tehát energiává alakul át.

Ezzel a kettős stratégiával serkentik az anyagcserét, és gondoskodnak a fölösleges kilók eltüntetéséről – diéta nélkül. Ez addig tart, míg a szervezetnek vannak zsírtartalékai.

Előnye: aki lassan fogy le, könnyebben tudja később a súlyát tartani.

Semmi esetre sem szabad azonban a zsírégetőket a zsírblokkolókkal összetéveszteni! Azok olyan szintetikus anyagok, melyek akadályozzák a zsíremésztést és a zsírfelvételt a belekből. A zsírblokkolók gondoskodnak arról, hogy a táplálék zsírrészecskéi emésztetlenül választódjanak ki. Emiatt tartós alkalmazásuk esetén a zsíroldékony vitaminok hiánytüneteivel kell számolnunk.

Zsírégető anyagok

Komplex szénhidrátok

Szénhidrátok cukor és keményítő formájában sok tápanyagban megtalálhatóak. Vannak szénhidrátok, melyeket a szervezet gyorsan és fáradság nélkül tud felhasználni (egyszerű és összetett cukrok az édességekben). Ezzel szemben a komplex szénhidrátok emésztése nagy munkát igényel. A szervezetnek energiát kell ráfordítani – tehát a tartalékait „megcsapolni” – az átalakításhoz.

Legjobb források: teljes kiőrlésű lisztből készült termékek, burgonya, natúrrizs, káposzta, hüvelyesek, zöld saláta, citrusgyümölcsök, alma. Mivel ezek a táplálékok nemcsak energiát használnak, hanem zsír- és kalóriaszegények is, így hatásos zsírégetők.

A komplex szénhidrátok bevitelénél különösen fontos elegendő mennyiségű folyadék fogyasztása is. Az emészthetetlen rostokat sok vízzel kell leöblíteni, különben megakad az emésztés. Legalább napi két liter fogyasztása ajánlott. Víz helyett jó a citrom- és narancslé is.

Extra tipp az indiai ájurvédából: a salaktalanító hatást erősíti, ha egész nap meleg vizet iszik (az étkezéseket kivéve).

Glukagon

Ez a hormon akkor aktiválódik, amikor a vércukorszint nagyon lecsökken. Serkenti a fehérjéből és zsírból új cukor képződését. A zsírt a szervezet tartalék készleteiből veszi. Legjobban akkor működik, amikor a szervezetnek sok magas értékű fehérje áll rendelkezésére. Ez pedig a sovány tejtermékekben, halban, szárnyasokban és sovány húsban található.

Jód

A pajzsmirigynek van szüksége erre a nyomelemre azért, hogy a sejtek égetőkemencéjének teljesítménye nagy legyen. Ezzel aktiválja az anyagcserét – és a zsírpárnák eltűnnek. Jódozott konyhasó, hal, tengeri kagyló és a rákok a legjobb jódforrások.

Carnitin

Ez a fehérje segíti a zsírlebontást, így megakadályozza zsírtartalék képződését. A legjobb carnitinforrások: bárány- és ürühús (csekély mennyiségben található más húsokban is), valamint a tejtermékek. Ez a fehérje azonban csak teljes égés esetén hatásos, amit a fizikai munka elősegít.

Ligetszépe-olaj

Hogy a ligetszépenövény magjából nyert linolsavak és gamma-linolsavak zsírégetőként hogyan funkcionálnak, még nem tudjuk. Valószínűleg növelik a hőcserét, ezzel az energiafelhasználást. Ligetszépe-olaj kapszula vagy folyadék formájában kapható. Amilyen gyakran csak lehet, keverjen az ételbe egy-egy kávéskanállal.

Somatotropin

Ez a növekedési hormon éjjel átveszi a szervezetben a sejtregenerálás irányítását. Az ehhez szükséges energiát a zsírsejtekből „szívja ki”, amihez fehérjére is szükség van. Elalvás előtt ezért javasolt egy pohár tejet inni.

ACTH

Ez a hormon reggel aktív, ekkor serkenti a szervezet sejtjeit. Az ehhez szükséges energia a zsírraktárakból származik. Munkájában segítik a fehérjék és a C-vitamin. Reggelire igyon egy pohár narancslevet.

Zsírégető stressz

Hormonokkal a zsírsejtek „megcsapolhatók”. Sport, zaj, szerelem, indulat, lelkesedés – mindez stresszt okoz. Ezáltal stresszhormonokat termel a szervezet, ami a maradék energiát is felhasználja. Így az zsírt bont le, kivéve, ha kalóriabombákkal száll szembe (mint az sok stresszes evőnél előfordul). Különbség: míg a negatív stresszhormon – az adrenalin – nemcsak az anyagcserét ösztönzi, hanem tartósan károsítja is a szervezetet, addig a noradrenalin karcsúsít, és boldoggá tesz. Ez pozitív stressz esetén áramlik ki, ha örülünk, sportolunk, szerelmesek vagyunk.

Tengeri algák – a problémás részek zsírégetése

Cellulitisz ellen: a tengeri növények hatékony alakformálók, mivel ásványi sókban, nyomelemekben (jód!), aminosavakban és vitaminokban gazdagok. Ez pedig segíti a zsíranyagcserét. Az algakészítmények segítenek a salaktalanításban és a lerakódott zsír lebontásában. Íme egy tipp otthonra: kétnaponta vegyen 30 perces algakivonatos fürdőt, majd kenje be testét algatartalmú testápolóval, igyon minden főétkezés előtt egy csésze algateát, hetente egyszer kenje be a cellulitiszes testrészt agar-agar porból, kámforolajból és tojássárgájából készült péppel, és hagyja 15 percig hatni, végül zuhanyozzon le. A kúra javasolt időtartama: 6 hét.

Zsírégető masszázs: a felfújt sejtek gyakran a nyirokkeringést is blokkolják, a zsírlebontás és a salaktalanítás ezért összetartoznak. Míg a zsírégetők a zsírsejteket zsugorítják, a masszázs segíti a salakanyagok eltávolítását és feszesíti a szöveteket. Mindegy, mivel végzi a masszázst (kefe, luffaszivacs, elektromos masszázskészülék), a lényeg, hogy naponta és legalább 10 percig végezze.

Termohenger – befűt a zsírsejteknek: a test borogatása a nyomás és meleg által gyorsítja a zsírlebontást. Kenje be testét keringésaktiváló növényi anyagú krémmel, csavarja folpackfóliába, takarózzon be, és várja meg, míg rendesen felmelegszik. Legalább 20 percig maradjon a termohengerben. A maradék krémet öblítse le.

Az öt legjobb sport fogyókúrázóknak

A zsírégető tréning ne legyen túl megerőltető, de tartson hosszú ideig. Csak 20-30 perc után „támadja meg” a mozgás a zsírpárnát. A zsírégetés optimálisan 130-as pulzus vagy legalább heti 3x30 perc sport esetén működik. Izomtréninggel gyorsítható a zsírlebontás. Mivel az izmok „energiazabálók”, az alapanyagcsere (kalória, amit a szervezet nyugalmi helyzetben használ fel) 15%-kal növelhető.

Úszás: erősít, és egyben lazít, ízületkímélő, jó a hátnak. Energiaszükséglete fél órára: max. 500 kalória (gyorsúszás)

Gyaloglás: a gyors séta ízületkímélőbb a kocogásnál, erősíti a szívet és a keringést. Végtagra (lábra, csuklóra) erősíthető súllyal még intenzívebb. Fél óra alatt 300 kalóriát használ el.

Kerékpározás: erősíti az egész izomzatot, feszesíti a lábakat, javítja a kondíciót. Kezdők számára napi 20-30 perc, ami lassan növelhető (300 kalória/fél óra).

Kocogás: jó szív- és vérkeringés-javító tréning, nagy az energiaszükséglete (300–450 kalória/fél óra). Gyenge ízületűeknek nem ajánlott, ugyanis a testsúly 4,5-szeresét kell terhelésben kibírnia. Javasolt napi 5 km, kezdőknek séta beiktatásával.

Tánc: szórakoztató és rendesen égeti az energiát (rock’n’roll, salsa – 450 kcal/fél óra).

A karcsú nők másképp gondolkodnak

Nem a világ igazságtalansága, hogy néhány nő sosem küzd súlyproblémákkal. Azért maradnak karcsúak, mert úgy gondolkodnak. És ezt minden nő meg tudja tanulni. A karcsú nők még a joghurtot is élvezik. Nyugodtan nassolhatnak, s mivel a kalóriabombák számukra nem tiltottak, könnyen le is tudnak mondani róluk. Nem merednek a mérleg nyelvére, de mihelyt túl szűknek érzik a farmert, kihagynak egy étkezést. Csak akkor esznek, ha éhesek. Szívesen mozognak, számukra a sport elsősorban szórakozás és nem terhes kötelező program.

Három gyors pszicho-zsírégető

Illattrükk: az agyban közvetlen kapcsolat van az orr és a telítettségi központ között. Az illatok intenzív beszívása jóllakottá tesz. Az USA illatszakértői egy tesztsorozat eredményeként az alma és a borsmenta illatát ítélték különösen hatásosnak.

Koncentrációtrükk: aki tudatosan eszik, gyorsabban jóllakik. Tehát: étkezés előtt lazítson 2 percig, koncentráljon az étkezésre. Ha félig üres a tányér, tartson egy perc szünetet, lélegezzen néhányszor mélyen. Evés után 10 perccel gondoljon újra az étkezésre, így a jóllakottságérzés tovább tart.

Légzéstrükk: a stresszes evőknek a feszültség ellen gyakran csak némi oxigénre van szükségük, a mély légzés elősegíti a nyugtató hormonok termelődését. Tehát: lazítson, hunyja be a szemét, tegye kezét a hasára. Lassan szívja be mélyen a levegőt, és közben érezni fogja, hogy tágul a felsőteste. Kilégzéskor a feszültség is kiáramlik a testből (végezze 15-ször).

Karcsú-alternatívák

Minél kevesebb zsírt eszünk, annál gyorsabban szabadulunk meg az aktív zsírégetőktől. Tehát legjobb, ha rögtön a karcsúsítóbb variánsokhoz nyúlunk.

Miért hiúsul meg a legtöbb diéta?

A klasszikus diéták erősen csökkentik az energiabevitelt, tehát kevesebb kalóriát tartalmaznak. Ez kisebb étkezéseket jelent és megtilt sok élelmiszert. Sok diéta megszakad, mert túl sok fáradságot okoz. Különösen, ha az első hét után eltűnik néhány kiló, már nem megy olyan gyorsan tovább. A legtöbb diéta azonban csak akkor hiúsul meg, ha már befejeződött: az elvesztett kilók ugyanis gyorsan visszajönnek. Ok: diéta után úgy folytatják az evést, mint előtte. Az anyagcsere kis kalóriamennyiségre állt át, így minden fölösleges kalória azonnal a zsírsejtekbe kerül.

 Jeni Zsuzsanna

| diéta, fogyókúra, zsírégetők
2002-12-17 12:52:58

Web Design & Development Prowebshop