Ösztönös evés, hagyjuk a diétát!

Hagyjuk abba a diétázást, legyünk ösztönös evők, mert így jobban fenn lehet tartani az egészséges testsúlyt, és csökkenteni a szívbetegségek kockázatát, olvasható egy új tanulmányban.

evés, diéta | InforMed Hírek 2005 ;3   InforMed | Dobos, L.
Amerikai kutatók szerint az ösztönösen evők nem diétáznak, hanem felismerik az éhséget és a teltséget, és eszerint szabályozzák a bevitt étel mennyiségét. – Az ösztönös evő nem az előírt diéták szerint manipulálja az elfogyasztott étel mennyiségét, nem számolgatja a kalóriákat, a zsírok súlyát és százalékát, hanem odafigyel a szervezetére, és megpróbálja felismerni, mire van szüksége – mondja a tanulmány szerzője.

Egy kísérletben 15 ösztönös, és 17 nem ösztönös evőt figyeltek meg, és megállapították, hogy az előbbieknek jelentősen alacsonyabb a testtömeg-indexe és a káros trigliceridek szinte, valamint magasabb a „jó” koleszterin a HDL szintje is. Ösztönös evők például az ázsiaiak, akiknek sokkal egészségesebben étkeznek, kevesebb náluk az étkezési rendellenességben szenvedő, és kevesebb az elhízott ember is.

Az ösztönös étkezés hívei szerint mindenkinek van egy természetes mechanizmusa, amelyet, ha hagyja, hogy működjék, az biztosítja az egészséges testsúlyt és a megfelelő táplálkozást. Ha valakinek sikerül kapcsolatba kerülnie ezzel a „belső hanggal”, vagy „belső bölcsességgel”, akkor hamarabb felismeri szervezete fizikai szükségleteit, és helyesen fog étkezni.

A kutatók szerint az ösztönös étkezéshez fontos a testünk elfogadása. Ez tudatos döntés kérdése, szem előtt kell tartani, hogy valakinek az értéke nem testméretének a függvénye. A diétázás káros, nem vezet a kívánt eredményhez. Fontos továbbá két viselkedési forma követése is: ne együnk érzelmi, környezeti vagy társadalmi okokból, csak akkor, ha éhesek vagyunk. Tanuljuk meg, hogyan értelmezzük testünk jelzéseit.

Medicine Net
| evés, diéta
2005-11-29 12:51:32


data-full-width-responsive="true">