Kalóriacsökkentés

Az elhízás a szó szoros értelmében véve is súlyos problémát jelent világszerte. Az alábbiakban néhány étkezési tippet adunk közre arról, mit mivel lehet helyettesíteni.

kalória, diéta | InforMed Hírek14   InforMed | Sándor, K.

1. A zsírban sültek helyett grillezett ételek

Sokan szeretik a nem túl egészséges sült szalonnát, kolbászt, tojást. Jelentősen csökkenhető ezek zsírtartalma, ha a hozzávalókat grillezzük vagy teflonserpenyőben egy csepp olajjal pároljuk.

2. A szokásos kávét zsírszegény tejjel igyuk

Ha vigyázunk is a kalóriákra, azért még nem kell lemondanunk a kávéról, de fogyasszuk 1 százalékos tejjel, édesítsük kevés fahéjjal vagy mézzel.

3. A sajtburger + chips helyett együnk borjúburgert paradicsommal és salátával

Jó hír, hogy nem kell lemondani a burgerekről, viszont szükség van némi ésszerű változtatásra. A zsírbevitel csökkentése érdekében hagyjuk el a sajtot és a sült krumplit, fogyasszunk inkább ízletes és egészséges zöldféléket, paradicsomot, paprikát, fejes salátát, csalamádét vagy hagymát. Igen finom a borjúból készült húspogácsa.

4. Sült krumpli helyett tepsis burgonya

Mindenképpen ajánlatos kerülni a zsírban sült burgonyát, együnk helyette sütőben sült krumplit egy kis olajjal vagy tojásfehérjével a tetején.

5. A tört krumpli felét helyettesítsük répával

Változatosabb és tápanyagban gazdagabb lesz az étel, ha a krumplipürét vagy tört krumplit keverjük répa-, fehérrépa- vagy karfiolpürével.

| kalória, diéta
2017-04-02 18:47:17

Web Design & Development Prowebshop