A vegetáriánus étrend előnyei

A betegek könnyen térnek át a szokásos mindenevő étrendről a zsírszegény vegetáriánus étrendre, aminek eredményeként fogynak, csökken a vérnyomásuk, és más előnyökkel is jár.


Élénkítő ételek

Az egészséges ételek nem csak az alakunkat javítják, hanem az életkedvünket is visszaadják! Emellett pozitívan hatnak a koncentrálóképességre, a szexuális vágyra és a sportteljesítményre is.


A vegetáriánus és vegán étrendről

A vegetáriánus étrend egyszerűen azt jelenti, hogy valaki nem fogyaszt húst, halat sem szárnyast, az étkezési szokások azonban nagyon eltérők.


A vegetarianizmusról

Minél szigorúbban vegetáriánus valaki, annál jobban kell figyelnie az étrendjére, mert hiánybetegségek fenyegetik. Az Európai Táplálékinformációs Tanács folyóirata, a Food Today áttekinti a kérdés táplálkozástudományi szempontjait.


Megtévesztő feliratok az élelmiszereken

Vigyázzunk azokkal a termékekkel, amelyek felirata valamilyen módon arra utal, hogy az illető áru „egészséges”, mert ez nem minden esetben igaz. Csupán azért, mert egy termékre rá van írva, hogy zsírszegény, gluténmentes vagy bio, még nem jelenti azt, hogy egészséges is. Nézzük meg, milyenek lehetnek a megtévesztő feliratok:


Böjtöljön, ne éhezzen! - Csodálatos megújulás, nem remélt gyógyulás

A böjt nem szinonimája az éhezésnek, és hatása több, mint pusztán a fogyás: önkéntes lemondás a szilárd táplálékról meghatározott időre, mozgás, lazítás és szellemi regenerálódás kíséretében!


Természetes savanyítás

Csupán a lágy levélzöldségek, mint a spenót, a salátafajták nem alkalmasak savanyításra. Egyébként különösen a kései, őszi és téli zöldségfajok ajánlottak tejsavas savanyításra. Ezek keményebbek, mint a nyári zöldek, nem puhulnak meg az erjesztésnél. A "tejsavas" zöldségek táplálkozásunk ideális kiegészítői a zöldségszegény téli időszakban!


Amit a méregtelenítő teákról tudni kell

Évek óta népszerűek az ún. méregtelenítő teák, melyeket számos híresség is reklámoz, elsősorban fogyasztó hatásuk miatt. Vajon valóban hatékonyak - és mindenek előtt – biztonságosak-e? Mielőtt elindulna bevásárolni, érdemes tisztában lenni az alábbiakkal:


Mik azok az álgabonák (pszeudocereáliák)?

Az álgabonák (pszeudocereáliák) botanikailag nem tartoznak a gabonafélék családjába, azért említjük őket mégis a gabonafélékkel együtt, mert nagy keményítőtartalmúak, lisztes magvukat a gabonafélékhez hasonlóan hántolva, őrölve használhatjuk fel ételeinkhez.


Ha unja már a banánt...

Itt az ideje kipróbálni valami újat! A banán és a citrusfélék mellett egyre többen ismerik és kedvelik az egyéb, manapság már nem elérhetetlen trópusi-és szubtrópusi gyümölcsöket.


1 |
data-full-width-responsive="true">