A nyolc legjobb diéta

Diéta annyi van, hogy Dunát lehet velük rekeszteni. De melyik az, amelyik valóban elbánik a zsírpárnákkal? Melyikkel érhető el hosszú távon az álomsúly? És melyik az, amelyik még egészséges is? A táplálkozás-szakértők tesztje alapján nyolc került a győztesek közé.

diéta, zöldség | Ideál - Reforméletmód magazin   Celsus Kft. | Jeni, Zs.
vegetáriánus, szénhidrátban gazdag
  • Ötnapos diéta natúrrizzsel

Élelmiszerek: natúrrizs, zöldség, gyümölcs, száraz hüvelyesek, teljes őrlésű gabona, zöldséglevek, tojás minden mennyiségben.

Értékelés: Változatos, könnyen elkészíthető. Elegendő mennyiségű vitamint, ásványi anyagot és nyomelemet tartalmaz. Csak hosszan tartó diéta után mutatkozik vas-, B12-vitamin- és jódhiány a szervezetben. Gyors súlycsökkenést eredményez. Az elért súly könnyen tartható, mivel a diétázó megtanulja az egészséges táplálkozást.

  • Fogyás ­ de nem ész nélkül

csökkentett kalóriaértékű, zsírszegény vegyes táplálkozás

Élelmiszerek: tej, sajt, kenyér, teljes őrlésű gabonák, zöldség, saláta, gyümölcs, hetente kétszer baromfi hús, egyszer tengeri hal, legfeljebb 3-4 tojás.

Értékelés: A szervezet magas értékű fehérjékkel és vitálanyagokkal (vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek) megkap mindent, amire szüksége van. A diéta egészséges, lassú, egyenletes súlyvesztést garantál, jo-jo-effektus nélkül. Hosszantartó karcsúság érhető el vele.

  • Dr. Rademacher-kúra

csökkentett kalóriaértékű, vegetáriánus vegyes táplálék

Élelmiszerek: gyümölcs, zöldség (nyers, párolt), zöldséglevek (elsősorban répa, savanyú káposzta).

Értékelés: Villámgyors súlycsökkenés érhető el vele. Az állati eredetű zsírokról és fehérjékről való lemondással a fogyókúrázó tartósan "átnevelődik" az egészséges táplálkozásra. Következmény: tartós karcsúság.

  • Friss zöldséglé-kúra

kalóriaszegény, vegetáriánus, kiegyensúlyozott vegyes táplálék növényi levekkel kombinálva

Élelmiszerek: articsóka-, csalán-, burgonya- és paradicsomléből készült koktél, zöldségleves, gyümölcs, zöldség, gabona- és tejtermékek, növényi zsírok, szójatermékek, hal, tojás, méz.

Értékelés: A napi 800-1000 kalóriával a zsírpárnák egyszeriben eltűnnek. Nincs hiánytünet. A frissen préselt zöldséglevek (magas értékű természetes gyógyszerek) alátámasztják a szervezet zsíremésztését és vízkiválasztását (méregtelenítés). Egy 10 napos kúra során bepillanthatunk egy kiegyensúlyozott, teljes értékű táplálkozásba, melynek célja az álomsúly elérése.

  • Egészségesen, mindig karcsún

csökkentett kalóriaértékű, zsírszegény vegyes táplálék (Volker Pudel professzor, táplálkozáskutató találmánya)

Élelmiszerek: zöldség, gyümölcs, gabonatermékek, sovány hús (csirke, pulyka), hal, tej- és tejtermékek, saláta.

Értékelés: A diéta nagyon könnyen megvalósítható. Vásárláskor nem kell figyelni a kalóriaértékeket. A szervezet megkap minden létfontosságú vitálanyagot. A diétázó könnyen megmarad az új táplálkozásmódnál és tudja tartani csökkent súlyát. Nem villámdiéta!

  • Súlykúra

csökkentett kalóriaértékű, zsírszegény, rostban gazdag vegyes táplálék

Élelmiszerek: minden, amihez az embernek kedve van, a receptajánlatok a teljes értékű táplálékra támaszkodnak.

Értékelés: Középpontjában egy egészséges, új étkezési szokás megtanulása áll, merev receptelőírások nélkül. A legfontosabb: el a kezekkel a zsírtól! A túlsúly lassan, de tartósan eltűnik.

  • Krumplidiéta

szénhidrátban és káliumban gazdag, vízhajtó hatású

Élelmiszerek: rizs, krumpli, hal, szárnyas, nyers koszt, saláta, zöldség, gyümölcs, tej és tejtermékek.

Értékelés: A krumpli magas kálium- és alacsony nátriumtartalmával erősen salaktalanítja a szervezetet. Ezenkívül sok vitaminnal és ásványi anyaggal látja el a sejteket. De: mivel a burgonya nem tartalmaz minden szükséges fehérjeanyagot, más fehérjében gazdag táplálékkal (hal) együtt kell tálalni. Garantált a gyors súlycsökkenés.

  • Rosemary-Conley-diéta

csökkentett kalóriaértékű vegyes koszt

Élelmiszerek: gyümölcs, zöldség, burgonya, fehérje, kevés zsír.

Értékelés: A napi 1500 kalóriával a szervezet lassan, de tartósan megszabadul a zsírtól. Zsírszegény, ballasztanyagban és szénhidrátban gazdag táplálék. Egészségre káros hatása nincs. Az ételek egyszerűen elkészíthetők. NEGATÍV TOP 10

A teszteken a következő 10 diéta bukott meg:

  • Hollywood-diéta: A túlságosan fehérjedús ételek megterhelik a vesét és köszvényhez vezetnek. A túl kevés kalória és a vitaminhiány miatt folyamatos gyengeségérzettel kell küzdeni.
  • Evers-diéta: A szénhidrátban gazdag és zsírszegény táplálékkal a szervezet túl kevés létfontos zsírsavhoz jut. Emellett a nyers tojás és hús fertőzésveszélyt jelent a szervezet számára.
  • Kühnemann-diéta: A böjt és csökkentett kalóriaértékű vegyestáplálék-kombinációjáról a következő vélemény született: költséges, íztelen és tartósan nem egészséges.
  • Cooley-kúra: Hús, hús és hús. Megterheli a veséket, érelmeszesedést okoz. Ezenkívül túl kevés vitamint és ásványi anyagot tartalmaz.
  • Kushi-diéta: A nem körültekintően végzett makrobiotikus diéta fehérje- és ásványianyag-hiányhoz vezethet.
  • Markert-diéta: Túl kevés szénhidrátot biztosít a szervezetnek, ami kimerültséghez, erőtlenséghez vezet.
  • Max-Planck-diéta: A fehérjebőség károsítja a veséket, a gyakori tojásfogyasztás magas koleszterinszintet okoz.
  • Waerland-kúra: A szélsőségesen kalóriaszegény diéta idegességet, fejfájást, szédülést okoz.
  • Wandmaker-diéta: Abszolút szélsőséges diéta, melynek magas ballasztanyag-tartalma hasmenéshez, teltségérzethez és felfúvódáshoz vezet a renyhe bélrendszerűeknél.
  • Humplik-kúra: Napi 6000 kalória! Ez még a legjobb gyomornak is sok. Émelygés, hányás gyakran előfordul.



A cikkben szereplő természetgyógyászati módszerek nem a tényeken alapuló orvostudomány eredményein nyugszanak és nem feltétlenül azonosak az InforMed szerkesztőségének álláspontjával.
| diéta, zöldség
2002-07-25 13:01:44


data-full-width-responsive="true">