Élénkítő ételek

Az egészséges ételek nem csak az alakunkat javítják, hanem az életkedvünket is visszaadják! Emellett pozitívan hatnak a koncentrálóképességre, a szexuális vágyra és a sportteljesítményre is.


Jól nézzük hát meg, mi kerül a tányérunkra! Néha eltart egy darabig, amíg a szervezet hozzászokik a teljes értékű táplálékokhoz, és az emésztés „átáll”.

ZÖLDSÉGEK

Alga
  • Tartalmaz: fehérjét, magnéziumot, jódot és a stresszt elűző nikotinsavat.
  • Mire jó? Erősíti az immunrendszert, segít a szellemi kiegyensúlyozottságban.
  • Tipp: amikor algát vásárolunk, legyen fényes és kellemes illatú, akkor friss. Úgy fonnyasszuk, mint a spenótot!
  • Milyen gyakran fogyasszuk? Amilyen gyakran csak hozzájutunk.
Fejes saláta
  • Tartalmaz: karotint, C-vitamint.
  • Mire jó? Látásjavító, védi a nyálkahártyát.
  • Tipp: próbálja ki hagymával, gombával és sajttal, dióolajjal és mogyoródarabokkal!
  • Milyen gyakran fogyasszuk? Lehetőleg naponta.
Paradicsom
  • Tartalmaz: likopint, karotinoidokat.
  • Mire jó? Sejtvédő, nyálkahártya erősítő.
  • Tipp: a fogyasztásra szánt paradicsom legyen igazán piros és jó illatú! Ha inkább inni szeretné, akkor 500 g érett paradicsomot pürésítsen, ízesítse zellerszárral, zeller-zölddel, sóval-borssal!
  • Milyen gyakran fogyasszuk? Szezonjában minden salátához kötelező.


Savanyú káposzta
  • Tartalmaz: B12-vitamint, B6-vitamint, tejsavat és kevés kalóriát.
  • Mire jó? Bélbetegedések megelőzésére, fogyókúra részeként.
  • Tipp: próbálja léként is fogyasztani! Almával, lenolajjal, köménymaggal ízesítse! Ünnepnapokon ananásszal és pezsgővel készítse el!
  • Milyen gyakran fogyasszuk? Hetente legalább egyszer.
FŰSZEREK

Gyömbér
  • Tartalmaz: éterikus olajokat és keserűanyagot.
  • Mire jó? Szabályozza a gyomorműködést, az emésztést, és véd a vér besűrűsödésétől.
  • Tipp: utazással kapcsolatos betegségeknél, rosszulléteknél minden gyógyszernél jobban hat. A frissen szelt gyömbér kompótban is finom. Aromaként a kínai ételekhez használjuk bőkezűen!
  • Milyen gyakran fogyasszuk? Fűszerezéshez mindig legyen kéznél friss gyömbér!
Lepkeszeg - görögszéna
  • Tartalmaz: egy vitaminhoz hasonló kolin nevű anyagot, fehérjét, vasat, éterikus olajokat.
  • Mire jó? Segít megelőzni az érelmeszesedését, élénkít, fitten tart.
  • Tipp: teaként is ihatjuk – dohányosok esetén tisztítja a légutakat. Szárított leveleit vagy magjait zöldségételekhez használhatjuk.
  • Milyen gyakran fogyasszuk? Teaként naponta.
Pepperoni
  • Tartalmaz: kapszaicint és béta-karotint.
  • Mire jó? Jó hatással van a légutakra, serkenti az agyműködést, boldogsághormonokat szabadít fel.
  • Tipp: savanyúságként is kiváló, egyébként apróra vágva fűszerként használja!
  • Milyen gyakran fogyasszuk? Amíg nem fáj - akármilyen gyakran.
Zsázsa
  • Tartalmaz: C-vitamint, káliumot, kalciumot, vasat, foszfort, béta-karotint.
  • Mire jó? Tisztítja a vesét és a húgyhólyagot, erősíti az összes szervet. Hatásos náthamegelőző.
  • Tipp: magról növesszük az ablakban, egy cserépben, ha "beért", frissen vágva szórjuk vajas kenyérre vagy saláta tetejére!
  • Milyen gyakran fogyasszuk? Naponta egyszer.
GYÜMÖLCSÖK

Alma
  • Tartalmaz: rostanyagokat, vitaminokat.
  • Mire jó? Csökkenti a vérnyomást, a vércukorszintet is stabilan tartja. Gyorsan eltelít, tehát csökkenti az étvágyat.
  • Tipp: a legtöbb vitamin a héjában van. Nyersen, párolva és sütve is érdemes fogyasztani.
  • Milyen gyakran fogyasszuk? "Napi egy alma távol tartja az orvost".
Cseresznye
  • Tartalmaz: káliumot, magnéziumot, foszfort és még egy sor ásványi anyagot B1-, B2- és B3-vitamint.
  • Mire jó? Segít a fognövekedésben és az idegrendszer felépítésében. A cseresznye-kúra jó székrekedés ellen, a cseresznye lé csökkenti a lázat.
  • Tipp: keverje salátába vagy natúr joghurtba!
  • Milyen gyakran fogyasszuk? Szezonjában naponta.
Grépfrút
  • Tartalmaz: speciális poliszacharidokat és folsavat.
  • Mire jó? Csökkenti a vér koleszterinszintjét.
  • Tipp: joghurttal nagyon egészséges. Kipróbálhatja a kesernyésebb rózsaszínt is!
  • Milyen gyakran fogyasszuk? Kétszer egy héten.
Vörös áfonya
  • Tartalmaz: nagy adag pektint és karotint.
  • Mire jó? Húgyúti fertőzések esetén szinte gyógyszer. Reumatikus fájdalmakra és étvágytalanságra is ajánlják.
  • Tipp: vörösáfonya-kompót teljes kiőrlésű lisztből készült palacsintával!
  • Milyen gyakran fogyasszuk? Ha hozzájut frissen, ne habozzon!
GABONAFÉLÉK

Barnarizs
  • Tartalmaz: háromszor annyi ballasztanyagot, kétszer annyi ásványi anyagot, mint a fehér rizs és nyolcféle létfontosságú aminosavat.
  • Mire jó? A legjobb köret annak, aki jól működő emésztésre vágyik, ráadásul egy csészényi főtt rizs csak 82 kcalt tartalmaz.
  • Tipp: gomba főzőlevével készítse el - nagyon ízletes!
  • Milyen gyakran fogyasszuk? Hetente egyszer-kétszer.
Csicseriborsó
  • Tartalmaz: minden hüvelyesnél több szénhidrátot, káliumot és kalciumot.
  • Mire jó? Segít a csontritkulás megelőzésében, erősíti a szívizmot.
  • Tipp: ha hagyjuk kicsit kicsírázni, még több vitamin- és hormonfajta lesz megtalálható benne. Nassolni vágyók pirítsák meg!
  • Milyen gyakran fogyasszuk? Havonta többször.
Disznóparéj - amarant
  • Tartalmaz: vasat, lizin nevű aminosavat.
  • Mire jó? Erősíti az immunrendszert, és aktiválja az anyagcserét. A legújabb kutatások szerint erősíti az idegrendszert, és serkenti a gondolkodást.
  • Tipp: reformboltokban, biopiacokon lisztté őrölve vagy frissen kapható.
  • Milyen gyakran fogyasszuk? Néha keverje a sütőliszthez!
Zab
  • Tartalmaz: rengeteg fehérjét és fontos aminosavakat.
  • Mire jó? Kiváló energiaforrás, ezért teljesítménysportot űzőknek természetes doppingszer. Növeli az izomerőt.
  • Tipp: zabpehely és tej - a legjobb reggeli.
  • Milyen gyakran fogyasszuk? Naponta
HÚSFÉLÉK

Csirkemell
  • Tartalmaz: vasat, sok B1-, B2-vitamint, niacint és folsavat.
  • Mire jó? Segíti a vérképződést és a látást.
  • Tipp: wokban, zöldségekkel pirítva isteni, de salátára kockázva is megteszi.
  • Milyen gyakran fogyasszuk? Hetente egyszer-kétszer.
Hering
  • Tartalmaz: omega-3 zsírsavat, tirozin nevű aminosavat.
  • Mire jó? Szív- és érrendszeri megbetegedések ellen véd, fájdalomcsökkentő hatása van, az agyműködést is segíti.
  • Tipp: vajas kenyérre hagymásan-savanyúan kiváló.
  • Milyen gyakran fogyasszuk? Hetente egyszer.
Makréla
  • Tartalmaz: omega-3 zsírsavat, D-vitamint és biotint.
  • Mire jó? Segít a magas vérnyomás, az ízületi panaszok, az asztma, a krónikus tüdőgyulladás, az allergiák és a fejfájás megelőzésében. Serkenti a kalcium-anyagcserét.
  • Tipp: frissen vagy füstölten ínyencség.
  • Milyen gyakran fogyasszuk? Hetente egyszer-kétszer.
TEJTERMÉKEK

Sajt
  • Tartalmaz: csontvédő kalciumot és cinket, B12-vitamint.
  • Mire jó? Erősíti a csontokat és a fogakat, valamint az immunrendszert.
  • Tipp: egy pohár száraz vörösborral aromája jól élvezhető.
  • Milyen gyakran fogyasszuk? Minden tálon rajta kellene lennie, de tartsunk mértéket!
Natúr joghurt
  • Tartalmaz: tejsavbaktériumokat.
  • Mire jó? Védi a bélflórát, serkenti a bélműködést, erősíti a sejteket és az immunrendszert.
  • Tipp: a legjobb és legízletesebb, ha magunk készítjük el.
  • Milyen gyakran fogyasszuk? Napközben is, akár többször.
ITALOK

Ásványvíz
  • Tartalmaz: kloridot, káliumot, kalciumot, magnéziumot, nátriumot.
  • Mire jó? Tartalmazza a legfontosabb ásványi és nyomelemeket, amelyekre a szervezetnek naponta szüksége van.
  • Tipp: váltogassuk az ásványvízfajtákat, ne csak egyfélét fogyasszunk!
  • Milyen gyakran fogyasszuk? Naponta és 1-2 liternyit.
Narancslé
  • Tartalmaz: C-vitamint.
  • Mire jó? Legyőzi a vírusfertőzéseket, megöli a baktériumokat. Főleg dohányosok szenvednek C-vitamin-hiányban, nekik tehát különösen ajánlott.
  • Tipp: a frissen facsart narancslé rostokban gazdag.
  • Milyen gyakran fogyasszuk? Naponta facsarjunk magunknak friss narancsból egy pohárnyi narancslevet.
Vörösbor
  • Tartalmaz: polifenolt és vasat.
  • Mire jó? Segít mindenféle szív- és érrendszeri megbetegedés megelőzésében és jó baktériumölő hatású.
  • Tipp: étkezéskor egy pohár vörösbor szabályozza az étvágyat.
  • Milyen gyakran fogyasszuk? Naponta egy pohárnyit étkezésekhez - ne többet!
Mi való a tányérra?
  • 50-55% szénhidrát: gabonafélék, gyümölcs, zöldség, krumpli, saláta.
  • 30-35% zsiradék: vaj, olaj, margarin, tejszín, mogyorófélék, olíva.
  • 15% fehérje: tojás, fehérhús, hal, tejtermék, szója, gabonafélék.
Leggyakoribb tévedések
  • A főzés tönkreteszi a tápanyagokat
Nem igaz. Természetesen a tápanyagok veszítenek vitamin- és ásványianyag-tartalmukból, de a hüvelyesek, a krumpli vagy a lencse például hő hatására válik fogyaszthatóvá.
  • Minden saláta segít az alakmegőrzésben
Ez sem igaz. A húsos, virslis, tojásos vagy krumplisaláták nem karcsúsítanak. A leveles saláták viszont hatásosak lehetnek fogyókúra idején, feltéve, hogy nem túl sok a "hozzávaló": a kecskesajt, a feta sajt, a sonka, az olajbogyó, a sonkakocka, a zsemlekocka, a mogyoró. A dresszingek - főleg az olajosak - pedig kimondottan hizlalnak.
  • A light termékek segítenek fogyni
Ez mese. Még senki sem hízott attól, hogy "normális" ételt fogyasztot, és senki sem fogyott attól, hogy ezt light termékekre cserélte.
  • Az édesítőszer karcsúsít
Éppen az ellenkezője igaz! Amikor a szervezet jelet kap - ezt az édes íz gerjeszti -, megkezdi az inzulin kiválasztását. Ha nincs cukor a szervezetben, akkor a vérben lévő maradék cukrot kezdi "eltakarítani". A következmény: farkasétvágy. A szacharint ezért sorolják az étvágynövelő anyagok közé.
| egészséges étel, életkedv, koncentrálóképesség, sportteljesítmény, zöldség, gyümölcs
2017-05-11 22:26:36


Web Design & Development Prowebshop