Reform menü

1. Szőlőlé (1 adag)

diéta | Ideál - Reforméletmód magazin   Celsus Kft. | Kovács, Zs. D.
Reggeli

1,5 dl frissen préselt fehér szőlő leve + 1 dl forrásvíz vagy szénsavmentes ásványvíz 2. Sárgarépás zsömle Hozzávalók: 1 dl víz, 2,5 dl kefir vagy joghurt, 2,5 dkg élesztő, 1 kiskanál tengeri só, 1-2 evőkanál olaj (napraforgó), 1-2 evőkanál kevert tört fűszer (pl.: köménymag, ánizs, édeskömény, koriander), 2 dl durvára reszelt sárgarépa, 1 dl durvára őrölt teljeskiőrlésű liszt, 2,5 dl grahamliszt, 5 dl finomra őrölt teljeskiőrlésű liszt.

Elkészítés: 1. Összekeverjük a vizet és a kefirt, felmelegítjük 30-40 fokosra, beletesszük az élesztőt és a 2 evőkanál lisztet. Kelesszük fél óráig. 2. Minden hozzávalót egy porcelánedénybe teszünk és jól kidolgozzuk, míg el nem válik az edény falától. 20-30 percig kelesztjük. 3. Lisztezett gyúródeszkán átdolgozzuk, 15 darabra osztjuk szét és kicsi gömbökké formázzuk, belisztezzük a tetejüket, letakarjuk tiszta konyharuhával, és 30 percig ismét kelesztjük. 4. 250 °C fokosra melegített sütőben kb. 10-15 perc alatt készre sütjük. Letakarva hűtjük ki. 3.

Tofukörözött (4 adag)

Hozzávalók: 20 dkg tofu, 1 kiskanál tengeri só, 1 csokor snidling, 1 evőkanál citromlé, 1-2 kiskanál őrölt köménymag, 2 evőkanál szójaolaj, 1-2 kiskanál édesnemes paprikapor, egy csipet erős paprikapor.

Elkészítés: A tofut, fűszereket, citromlét, olajat és az apróra vágott snidlinget turmixgéppel kikeverjük, citromkarikákkal és snidlinggel kidíszítjük, paprikaporral meghintjük. Tízórai 15-20 dkg szőlő

Ebéd

1. Labodaleves (4 adag)

Hozzávalók: 1 liter zöldségleves (kockából), 1,5 dl kölespehely, 2 db közepes méretű vöröshagyma, kevés szerecsendió, 1 kiskanál tengeri só, 20 dkg frissen szedett kerti labodalevél, 2 evőkanál olaj (napraforgó), kevés borsikafű.

Elkészítés: 1. A hagymát karikázzuk, a labodaleveleket a mosás után felaprózzuk és olajban megpároljuk. A kölespelyhet is még pár percig együtt pirítjuk a zöldségekkel. 2. Feltöltjük a zöldséglevessel, fűszerezzük. 3. Kb. 20 perc után, mikor megfőttek a bennelévők, összeturmixoljuk. Tálaláskor megszórjuk szezámmaggal.

2. Dahl-palacsinta

Hozzávalók: 2 dl barnarizs (apróbb szemű), 1 dl sárga felesborsó, 1 dl joghurt, víz, 1 kiskanál só, csipet erős paprika. Elkészítés: 1. A barnarizst és a felesborsót külön-külön 10 órára (éjszakára) beáztatjuk. 2. Reggel mindkettőt összetörjük, majd ehhez a masszához tesszük a sót, paprikát joghurtot és annyi vizet, hogy palacsintatészta sűrűséget kapjunk. 3. A serpenyőt kivajazzuk és négy darab palacsintát sütünk belőle (pár perc mindkét oldal).

3. Fűszeres burgonya (4 adag)

Hozzávalók: 1 kg burgonya (bio minőség), 2-3 dl kefir, 1-2 dl kókusztej, 1 csomag zellerzöld, 1 csomag petrezselyem, 1 evőkanál teljeskiőrlésű liszt, majoránna, kömény, koriander (kevés mindegyik), borsikafű ízesítéshez. Elkészítés: 1. Olajjal kikenjük a tepsit, a burgonyát nagyon alaposan megmossuk és megtörölgetjük, nem hámozzuk meg, karikára vágjuk. 2. A lisztet a kókusztejjel kikeverjük, hozzáadjuk a kefirt és a fűszereket. 3. Ráöntjük a burgonyára és sütőbe téve közepesnél erősebb hőmérsékleten készre sütjük (kb. 30-40 percig).

4. Manírozott paprikasaláta (4 adag)

Hozzávalók: 6 db paradicsompaprika (nagyméretű), 1 evőkanál paradicsompüré, víz, amennyi ellepi a zöldséget, 1-1,5 dl olívaolaj, 2-3 citrom leve (kisméretű), 1-2 kiskanál tengeri só, pár szem feketebors, még jobb a zöld, fűszercsomag (3 db babérlevél, 1 szál zellerzöld, 2 szál kakukkfű, 3-4 szál petrezselyem, 3 szál kapor, 1 szál menta). Elkészítés: 1. A paprikát 2 cm-es gerezdekre szeleteljük. 2. 1 liter vízhez minden alapanyagot hozzákeverünk és kb. 3 percig forraljuk. Belerakjuk a paprikát és megpároljuk, de még ropogós maradjon. Jól lehűtve tálaljuk.

Uzsonna

Eperlevéltea

Vacsora

1. Görög moussaka (4 adag)

Hozzávalók: 3 db közepes méretű padlizsán, 2-3 evőkanál olívaolaj, 2 db vöröshagyma, 2-3 gerezd fokhagyma, 20 dkg gomba (csiperke), 8 db közepes hámozott paradicsom, 1-2 kiskanál rozmaring, 5 evőkanál teljeskiőrlésű liszt, 7 dl tej (szója-, mandula- vagy kókusztej), 1 evőkanál vaj vagy olaj, 1 kiskanál paprikapor, fűszersó, 2 dl reszelt sajt (semleges ízű).

Elkészítés: 1. A megmosott, szeletelt padlizsánt olajban átsütjük, majd lerakjuk egy tűzálló tálba, amit előzőleg kiolajoztunk. 2. A kockára vágott hagymát és paprikát átpirítjuk olajban és a hámozott felszeletelt paradicsomot beletesszük. Fűszersóval és rozmaringgal ízesítjük. Majd a gombát átpirítjuk. 3. Kevés tejben a lisztet simára, csomómentesre keverjük el, a többi tejet felforraljuk, és a lisztes keveréket lassan belekeverjük. Néhány percig főzzük, azután paprikával, fűszersóval beízesítjük. A reszelt sajtot is hozzáadjuk. 4. A padlizsánszeletekre terítjük a párolt zöldségkeveréket, párolt gombát és a végén a sajtmártással leöntjük. 5. Sütőben kb. 40-50 perc alatt lesz finom ropogós. A sütő hőfoka 220 °C.

2. Csipkebogyó fagylalt

Hozzávalók: 6 dl joghurt, 1 kiskanál vaníliaeszencia, 2 evőkanál méz, 1 evőkanál barnacukor, 20 dkg csipkebogyó (tisztítás után), 2 tojásfehérje, 2 evőkanál almalé. Elkészítés: 1. Összekeverjük a joghurtot, mézet és a vaníliaeszenciát, majd mélyhűtőbe tesszük egy órára. 2. A megtisztított, megmosott csipkebogyót az almalével, cukorral kb. 20 percig főzzük. 3. Hagyjuk kihűlni, utána a joghurtba keverjük és visszatesszük a mélyhűtőbe még egy órára. 4. A tojásfehérjéket kemény habbá verjük és a gyümölcsös keverékhez adjuk. Visszahelyezzük a jégre, két óra múlva tálalható. Díszíthetjük friss gyümölcsdarabokkal, mandulával, karobporral.




A cikkben szereplő természetgyógyászati módszerek nem a tényeken alapuló orvostudomány eredményein nyugszanak és nem feltétlenül azonosak az InforMed szerkesztőségének álláspontjával.
| diéta
2002-07-25 14:27:04


Web Design & Development Prowebshop