Miért igyunk gyümölcslét?

Akár megelőzi a daganatos megbetegedéseket, akár nem, a gyümölcslé nemcsak finom, de nagyszerű forrása a vitaminoknak, ásványi anyagoknak és a káros szabad gyökök elleni antioxidánsoknak.

gyümölcslé, vitamin, ásványi anyag, antioxidáns | InforMed Hírek8   InforMed | Sándor, K.
  • Almalé - sok káliumot, kalciumot, magnéziumot tartalmaz.
  • Narancslé - a C-vitamin mellett nagy mennyiségben tartalmaz kalciumot és magnéziumot.
  • Grépfrútlé - egyetlen pohárnyi friss lé a napi C-vitamin-szükséglet 90 százalékát fedezi.
  • Ananászlé - kalciumban, magnéziumban, jódban és vasban gazdag.
  • Bodzalé - többek között káliumot, foszfort és B-vitamint tartalmaz. A sötét színű bogyóknak különösen intenzív az aromája.
  • Cseresznyelé - a friss gyümölcs igen gazdag káliumban, kalciumban és karotinban.
  • Feketeribizli-nektár - bár ugyanolyan savanyú, mint a piros ribizli, még több kalciumot és C-vitamint tartalmaz.
  • Banánlé - kálium, magnézium és vas mellett B-vitaminokban is gazdag.
  • Őszibarack-nektár - krémes állagú. A gyümölcsöt pürésítik, majd vízzel hígítják. Gyümölcstartalma magas.
  • Ribizlinektár - sok káliumot tartalmaz, de magas savtartalma miatt vízzel hígítandó.
  • Sárgabaracklé - karotinbomba, magas vitamin- és ásványianyag-tartalmáról ismert.
  • Szőlőlé - káliumot, kalciumot és foszfort tartalmaz.
  • Multivitamin koktélok - almából és narancsból szokás készíteni, de keverhetünk hozzá banánt és szőlőt is. Íze még izgalmasabb és teljesebb, ha egzotikus gyümölcsöket (maracuja, papaya, mangó) is teszünk bele. Egy pohárnyi koktél a napi vitaminszükséglet harmadát fedezi.

Az ásványi anyagok és vitaminok legfontosabb feladatai
  • A legtöbb gyümölcsben és zöldségben sok a rost, ami az emésztés szempontjából igen előnyös.
  • A gyümölcssavak, melyek a gyümölcslevek ízét adják, szintén segítik az emésztést, és megkönnyítik az ásványi anyagok felvételét.
  • A kalcium fontos izmok és idegek működéséhez, a foszfor raktározza és szállítja az energiát.
  • A magnézium, kalcium és foszfor együtt építik fel a fogakat és a csontokat.
  • A kálium segít a sejtek tápanyagellátásában, vas nélkül pedig az oxigén nem jutna el szervezetünk minden részébe.
  • A nikkel stabilizálja az öröklőanyagot, a jód megakadályozza a golyva kialakulását.
  • Az A-vitamin javítja a látást, a B-vitamin erősíti immunrendszerünket.
| gyümölcslé, vitamin, ásványi anyag, antioxidáns
2010-04-08 13:07:17


data-full-width-responsive="true">