Elkezdődött a suli!

Nincs kifogás, a mai nappal "élesben" is elkezdődött az iskola. Hogyan segíthetünk gyermekeinknek visszazökkenni a rendes kerékvágásba?

iskola, tanulás, bántalmazás | InforMed Hírek11   InforMed | Sándor, K.

Könnyítsük meg az első napokat
  • Mondjuk el a gyereknek, hogy nem ő az egyetlen, aki az első napokban kicsit szorong.
  • Mutassunk rá az iskolakezdés pozitív oldalaira: jó lesz találkozni az osztálytársakkal, esetleg új barátokat is szerezhet.
  • Keressünk a környéken egy másik gyereket, akivel együtt járhat iskolába.
  • Ha az első napokban úgy érezzük helyesnek, vigyük el és menjünk érte az iskolába.
A táska
  • Legyen széles, bélelt vállszíja és bélelt hátrésze
  • Minél kevesebbet tegyünk bele. Rendezzük el a táskát, lehetőleg használjuk ki valamennyi rekeszét. A nehezebb dolgok a hátrész közepére kerüljenek. A hátitáska súlya ne legyen több mint a gyerek testsúlyának 10-20 százaléka.
  • Mindig mindkét vállszíjat használjuk, a féloldalasan hordott táska megerőlteti a gyerek hátát.
  • Ha nagyon sokat kell a gyereknek cipelnie,, fontoljuk meg, ne vegyünk-e kerekes táskát. Igaz, a lépcsőn ezt is föl kell cipelni, és a hóban sem könnyű húzni.
Út az iskolába és vissza

Ismételjük át a gyerekkel a közlekedés és a viselkedés főbb szabályait.

Étkezés
  • A legtöbb iskolában előre megismerhető az étlap, így tudunk tervezni, mit csomagoljunk a gyerekkel, ha esetleg olyat kapna ebédre, amit nem eszik meg.
  • Tegyünk meg mindent azért, hogy a gyerek iskolájában egészséges ételek és italok kerüljenek a büfébe vagy az automatába (friss gyümölcs, zsírszegény tejtermék, 100 százalékos gyümölcslé).
  • Ne igyon a gyerek cukros üdítőket, mert elhízhat.
Bántalmazás

A bántalmazás lehet testi, szóbeli vagy szociális, megeshet az iskolában, a játszótéren, a buszon, a lakókörnyezetben, de akár az interneten is.

Ha a gyereküket bántalmazzák

Tanítsuk meg a gyereket, hogyan reagáljon rá:
  • nézzen a szemébe az illetőnek
  • húzza ki magát és maradjon nyugodt
  • menjen el
  • beszéljen határozottan („nem tetszik, amit csinálsz”, „kérlek, ne beszélj velem így”, „miért mondod ezt?”)
  • kérjen segítséget
  • barátkozzék a társaival
  • Szóljunk az iskola tanárainak, dolgozóinak, ha bántalmazásról értesülünk, és működjünk együtt velük a megoldásban
Ha a mi gyerekünk bántalmaz másokat
  • Magyarázzuk el a gyereknek, hogy a bántalmazás soha nem lehet helyes vagy jogos
  • Szigorúan és következetesen szabjunk határt a gyerek agresszív viselkedésének.
  • Nyújtsunk pozitív példát a gyereknek.
  • Hatásosan büntessük meg, de soha ne kapjon ki (például a jutalmak, előjogok eltiltásával).
  • Keressük a gyakorlati megoldást közösen az iskola tanáraival, dolgozóival, pszichológusokkal és a bántalmazott gyerek szüleivel.
Ha a mi gyerekünk csak szemlélő
  • Mondjuk el neki, nem helyes drukkolni, sőt, még csöndben nézni sem, ha valaki bántja a másikat.
  • Tanítsuk meg arra, hogy mondja el, ha ilyesmit látott, egy felnőttnek, akiben megbízik.
  • Segítsünk a gyereknek, hogy segíthessen a bántalmazottaknak. Bátorítsuk, hogy játsszék az ilyen gyerekekkel.
  • Buzdítsuk arra, hogy a többiekkel együtt emelje fel szavát a bántalmazások ellen.
Iskola előtt és után
  • Az alsó tagozatos kisgyereknek felügyeletre van szüksége, kell egy felnőtt aki iskolába indítja reggel, és fogadja, ha hazajön, egészen addig, míg a szülei haza nem érkeznek.
  • A 11-12 éves kiskamaszok esetében sem jó, ha üres házba érkeznek haza.
  • Ha nem sikerül felváltva az egyik szülőnek otthon lennie, nagy gondot kell fordítani a távfelügyeletre. Legyen meghatározva az az időpont, amikor a gyereknek haza kell érnie, és jelentkeznie kell telefonon, akár a szüleinél, akár egy szomszédnál.
  • Ha napközis vagy más délutáni programban vesz részt, tudjunk meg minél többet azokról, akikkel a délutánt tölti a gyerek. Érdeklődjük meg, hány gyerek esik egy felvigyázóra, és biztonságos-e a játszótér.
A jó tanulási szokások kialakítása
  • Legyen vonzó a tanulósarok, a gyereknek állandó munkaterület kell a szobájában vagy a ház egy másik helyiségében, ahol egyedül lehet.
  • Hagyjunk elég időt a házi feladatra.
  • Legyen benne az otthoni házirendben, hogy tanulás alatt nincs tévézés.
  • Ellenőrizzük a számítógép és az internet használatát
  • Válaszoljunk a gyerek kérdéseire, de soha ne csináljuk meg helyette a leckét.
  • Tartson a gyerek tanulás közben rövid szüneteket, amikor kicsit mozoghat, így megelőzzük a gyerek nyakának merevségét, szeme és agya kifáradását.
  • Ha egy bizonyos tantárggyal nehézségei vannak a gyereknek, fontoljuk meg, nem kellene-e korrepetálni. Ezt a kérdést azonban legelőször a gyerek tanítójával beszéljük meg.

Amarican Academy of Pediatrics,

kép: sxc.hu
| iskola, tanulás, bántalmazás
2014-09-01 21:42:04
hirdetés

Web Design & Development Prowebshop