Válogatós a gyerek?

Sok mindent kell tennünk az egészséges táplálkozásért, és számos dolgot már egészen korán jobb elkerülni. Fontos, hogy gyerekünkből ne legyen a gyorséttermek állandó vendége.

| InforMed Hírek16   InforMed | Dobos, L.

Mit ne tegyen a szülő?

1. Ne vesztegessük meg a gyereket azért, hogy megegye a főzeléket. Akár TV-nézés, akár sütemény a megvesztegetés, csak rövid távion működik. Végül biztosan megutálja a gyerek a zöldségfélét, ha az az „ára” valamilyen jutalomnak.

2. Ne csináljunk mítoszt a süteményből, édességből. Ha elzárva, egy felső polcon tartjuk, az édesség csak felértékelődik a gyerek szemében. Vagy ne tartsunk édességet otthon, vagy vásároljunk egészséges, de elérhető desszertet.

3. Ne korlátozzuk a gyereket bizonyos gyermekételek elfogyasztására. Legjobb, ha a gyerek ugyanazt eszi, mint a felnőtt, és mindig találjunk időt a közös étkezésre.

4. Ne adjuk fel. Előfordul, hogy tizenötször is meg kell kínálnunk például brokkolival, de ne adjuk fel, és ami a legfontosabb, ne erőltessük, mert annak biztos utálat lesz a vége.

Néhány jó ötlet:

– Ne gondoljuk, hogy a gyerek eleve nem eszi meg az egészséges ételeket.

– Legyen inkább szórakozás az étkezés, nem gyötrődés.

– Készítsünk kis adagokat, vagy például csempésszük bele a sütőtökpürét a palacsintába.

– Már korán, akár a gyerek 15 hónapos korában kínáljuk meg többféle étellel, ebben a korban még igen elfogadók a kicsik. Fontos persze a példamutatás.

– Minél kevesebb édes üdítő, TV-nézés, és minél több közös családi program legyen a szabadban.

Health.com, kép: sxc.hu
| válogatós gyerek, ételek
2019-04-15 15:04:31


data-full-width-responsive="true">