Hirdetés

Meggyőző mozdulatok

Mondhatjuk ugyan a kolléganőnknek, "milyen fantasztikus, ahogyan az idei jelentést megcsináltad", de ha közben felhúzzuk a szemöldökünket vagy elfordulunk, a megszólított valószínűleg azt fogja hinni, hogy a bókot nem gondoltuk komolyan. Hitelt érdemlően csak akkor tudunk kommunikálni, ha mondanivalónk tartalma és testbeszédünk egymással összhangban van! Ehhez nyújtunk támpontot a következőkben, így mindenki megtudhatja, hogy miként tehet pozitív benyomást a másik félre egy munkahelyi elbeszélgetés vagy egy megbeszélés során.

Meggyőző mozdulatok, testbeszéd |

Ideál - Reforméletmód magazin   Celsus Kft.

SIKERTRÉNING

Hátradobjuk a hajunkat, elhúzzuk a szánkat vagy valakire rámutatunk... Bár valószínűleg nem gondolunk rá, de minden egyes gesztusunkkal jeleket küldünk a velünk beszélőnek. Ha akarjuk, ha nem, testbeszédünk sokat elárul rólunk. Különösen a munkahelyünkön lehet fontos szerepe, hiszen befolyásolja, hogyan tudunk a másik emberre hatni. A testbeszédről a szakértők már kiderítették, sokszor többet elárul, mint a szavak.
  • Lényegre törő beszélgetés.

Nyilvánvalóan pontosan tudjuk, milyennek szeretnénk látszani főnökünk vagy ügyfeleink szemében: a témában jártasnak és öntudatosnak. Miután kapunk egy időpontot s eljön a mi időnk, ne várakozzunk hosszasan az ajtónál, mielőtt belépünk, hiszen nem kihallgatást kértünk. Menjünk egyenesen oda főnökünkhöz. Ha hellyel kínál, foglaljuk el az egész széket, mert minél több helyet töltünk be, annál inkább érezhető a jelenlétünk. Nyugodtan dőljünk hátra, karjainkat tartsuk lazán a szék karfáján, összezárt lábainkkal a talajon támaszkodjunk, lábainkat ne tegyük keresztbe, mert az túl kihívó. Próbáljunk szemkontaktust tartani, de semmi esetre se bámuljuk, mert ez viszont túl tolakodóan hat.

  • Kollektív megbeszélés.

Tegyük fel, hogy kolléganőnkkel közösen ki kell dolgoznunk a főnök számára egy új koncepciót. Mit tegyünk, ha meg akarjuk őt győzni arról, hogy van néhány jobb ötletünk, mint az övé? Hogyan viselkedjünk, ha kétszemélyes teamünkben nem vezető szerepet szeretnénk, hanem feszültségmentes kiinduló helyzetet. Ez akkor sikerülhet, ha a kolléganőnkéhez hasonló testtartást "öltünk". "Tükörképével" jelezzük számára egyetértésünket. Így ő minden pillanatban úgy érzi, hogy társai vagyunk.

  • Civakodás a kollégákkal.

Még ha nagyon dühösek is vagyunk, ne rontsunk a kollégánkra úgy, mint egy felbőszült bika. Ne hadonászszunk, próbáljunk meg nyugodtnak és kiegyensúlyozottnak látszani. Ugyanez érvényes beszédtempónkra és a hangerőnkre is. Ugyanakkor bizonyos jelzésekkel (szemöldökünk összevonásával) hozzuk tudomására nemtetszésünket. Ügyeljünk arra, hogy ne foglaljunk el sok helyet, azaz másképp helyezkedjünk, mint a lényegre törő beszélgetésnél. Ez ugyanis egy bátortalan kollégát még jobban elbizonytalanítana.

  • Nyilvános fellépés.

Ha például beszédet kell mondanunk, lábainkat ne zárjuk össze. Ha a két lábunk közötti távolság 710 cm, nagyobb lesz a stabilitásunk, ugyanakkor, ha nem akarunk katonásnak tűnni, ne feszítsük meg térdeinket, inkább kissé lazán hajlítsuk be. Ne kapaszkodjunk a "szószékbe" sem, mint valami fuldokló, inkább tartsunk "tőle" egy kis távolságot. Egyúttal kézmozdulatainkkal erősítsük meg az elhangzottakat: a követelményeket vagy a kritikákat több mozdulat kísérje, mint egy nyugodt előadást, beszámolót.

  • Kommunikáció az ügyfelekkel.

Ha meg akarunk nyugtatni egy felháborodott ügyfelet, semmiképpen ne reagáljunk gyorsan az elhangzottakra! Az mindent elronthat! Még ha nehezünkre is esik és a panaszok alaptalanok, mellőzzük az olyan agresszív gesztusokat, mint a homlokráncolás, csípőre tett kezek vagy az ég felé vetett elgyötört pillantás. Ezekkel ugyanis azt jelezzük: "Ön az idegeimre megy, csak az időmet rabolja." Mutassuk inkább azt, hogy problémáját komolyan vesszük. Miközben a vevő beszél, bólintsunk és nézzünk rá barátságosan. A tiszta és nyílt szemkontaktussal azt az érzést közvetítjük, hogy érte vagyunk, és igyekszünk megtalálni vele a közös hangot, illetve panaszára a megoldást. -

JÓ TUDNI!

A gesztusok gyakran meggyőzőbbek, mint a szavak! Sőt mondandónk eredményessége csak 10-12%-ban függ annak tartalmától, 88-90%-ban az számít, ahogyan azt előadjuk...




A cikkben szereplő természetgyógyászati módszerek nem a tényeken alapuló orvostudomány eredményein nyugszanak és nem feltétlenül azonosak az InforMed szerkesztőségének álláspontjával.
Meggyőző mozdulatok, testbeszéd

2002-07-25 11:39:52

Hirdetés
Hirdetés

Web Design & Development Prowebshop