Stressz ellen - meditáljon!

Ha úgy érzi, hogy elborítja a sok munka, stresszes, kimerült, vagy képtelen összpontosítani, kézen fekvő a segítség: meditáljon.

meditáció, stressz, figyelem | InforMed Hírek11   InforMed | Sándor, K.

Vizsgálatok bizonyítják, hogy a naponta végzett meditáció megváltoztathatja az agy szürkeállományát. A rendszeres meditálás mintegy újrahuzalozza az agyat, idővel nagyfrekvenciájú agyhullámok keletkeznek, amelyek fokozzák a koncentrálóképességet, a figyelmet, a tanulási és az emlékezési készséget. A buddhista szerzetesek tanulmányozó tudósok szerint ezek az agyhullámok állandósulhatnak, különösen a pozitív gondolatok keletkezési helyén.

A meditáció megoldást jelenthet a stresszre, az alvászavarokra, szabályozza vérnyomást, és segít megőrizni nyugalmunkat még a káosz közepette is, ráadásul fiatalít. Minden mélylégzéssel pihentető alfa-agyhullámok jönnek létre, így eltávolodhatunk a zavaró dolgoktól.

Próbálja meg!
  • Keressen egy nyugodt helyet, ahol 10-20 percig zavartalanul lehet.
  • Hunyja le a szemét, hogy jobban tudjon összpontosítani.
  • Egy egyszerű szótagot (az om nagyon megfelel) lassan, szabályosan lélegezve ismételgessen.
  • Ha valami zavaró, oda nem illő gondolat felbukkan (biztosan így lesz!), irányítsa át a figyelmét a légzés ritmusára.

| meditáció, stressz, figyelem
2013-02-12 03:17:14


Web Design & Development Prowebshop