Tíz lazító tipp

Kezdjük a napot egy igazi frissítő zuhanynyal! Először eresszük a meleg vizet a fejtetőre, az arcra és a vállakra. Azután lélegezzünk mélyet, és hajtsuk előre a felsőtestünket. A fej és a karok lazán lógjanak. Végül guggoljunk le, és fújjuk ki a levegőt. Körülbelül egy percen keresztül folyassuk a vizet a hátunkra. Ezután emelkedjünk fel, és hajoljunk mélyen előre. Ismételjük körülbelül 5-ször. Végül hideg vízzel tusoljunk le. Ez a kombináció javítja a vérellátást, ellazítja a hátizmokat és gyorsítja a keringést. Így feszültségmentesen kezdhetjük a napot és energiapotenciálunk is nő.

masszázs, psziché, energia | Ideál - Reforméletmód magazin   Celsus Kft. | Perger, A.

Karácsonyi stresszűzés

A karácsonyi ünnepeket megelőző hajtás bizony sokszor kihozhatja az embert a sodrából. Mit tehetnénk, hogy jól bírjuk az elkövetkező heteket, és a családdal együtt élvezni tudjuk az ünnepeket? A következő ötletek közül kiválaszthatjuk a nekünk legjobban megfelelőket, és amennyiben becsempésszük napirendünkbe, meglátjuk, csodát tesznek!KÍNAI UJJGYAKORLAT

Az ujjvégeken végződnek a tüdő- és a szívkeringési rendszer meridiánjai. Ott kezdődnek a pajzsmirigy, valamint a vastag- és a vékonybél energiapályái. A kínai gyógyászat ezenkívül az ujjakhoz rendeli a földet, a fémeket, a vizet, a fát és a tüzet. Elsőként tegyük a jobb mutatóujjat a balkéz első ujjpercére. Ezután érintsük egymáshoz a hüvelykujj és a gyűrűsujj ujjvégeit. tartsuk ebben a helyzetben. Váltsunk kezet. Ismételjük naponta többször. Ezzel az ujjtartással kimerültség esetén újra visszanyerhetjük belső egyensúlyunkat, és mozgósíthatjuk az öngyógyító erőket.

NAPFONATMASSZÁZS

Ezzel a módszerrel lecsillapíthatók a feszült idegek. Jobb kezünket tegyük a hasunkra, a köldök fölé, bal kezünket pedig a köldök alá. Most jobb kezünkkel az óramutató járásával ellentétes irányban körözve végezzünk simogató mozdulatokat a szegycsont és a köldök közötti részen 10-szer. Ezután bal kezünket toljuk a jobb kezünk alá, és így relaxáljunk körülbelül egy percig. Ez a simogató masszázs ingerli a gyomor és a felső hasi tájék (a napfonat) fő idegpályáit. Nyugtatóan hat a szívre és a légzésre.

AYURVÉDIKUS ITAL

Vizes tej - ez az egy az egyhez, vagy egy a kettőhöz arányban elkészített ital igazi energiaforrás. Könnyen emészthető és fontos ásványi anyagokat és vitaminokat tartalmaz. Lefekvés előtt - és ha éjjel felébredünk igyunk meg belőle egy hárral. Alvás ugyanis a test sejtjei kolnak értékes anyagokból és regenerálódnak. Ezzel a módszerrel tehát feltöltődhetünk a karácsonyi előkészületekhez elegendő energiával, és erősíthetjük idegeinket.

HANGFÜRDŐ

A zene egész testünket ellazítja. A pulzus néha igazodik a zene ritmusához, ezért a legmegfelelőbb a lassú, andalító zene, vagy a könnyed, természetesen csengő hangok. A legintenzívebb hatást akkor érhetjük el, ha fejhallgatón át hallgatjuk a zenét. Ehhez feküdjünk hanyatt, így képes leginkább ellazulni a hát. Az akusztikus ingerek pozitív hatással vannak a szívverésre, a lélegzésre és a bőrre. Segít rendezni a gondolatokat és ellazítja a testet.

ERŐSÍTŐ ILLATOK

Élénkítő hatású a bergamot, a boróka, a muskátli és a rozmaring illata. Válasszuk ki kedvenc illatunkat, és állítsunk fel illatlámpákat. A bőr ápolására léteznek speciális aromastiftek, illetve illatosított kendők. Illatosítsuk meg velük a csuklót, illetve a halántékot, és időnként szagolgassuk meg. A szagláshoz kapcsolódó idegek közvetlenül az agyhoz szállítják tovább ezeket az erősítő illatokat. Frissítenek és stimulálnak. Ajánljuk még a különféle gyógynövényekkel töltött párnákat.

MEDITÁCIÓS TÁNC

A testi-lelki egyensúly megtalálásában segít a thai-chi nevű gyógyító mozgásművészet. Alapállás: a lábak kis terpeszben, a térd kissé behajlítva, mély belégzést végzünk. Kilégzés alatt lassan előrehajlunk, majd újra beszívjuk a levegőt. Felegyenesedünk, a karokat ferdén felfelé nyitjuk. Most képzeljük magunkat fának, melynek ágait erős szél fújja. Két karunk jelképezi az ágakat, amelyek jobbra-balra hajladoznak. Eközben először a jobb, majd a bal lábra helyezzük a testsúlyt. Végül körülbelül 10 percre feküdjünk hanyatt a földre, és koncentráljunk a testünkre. Ez nemcsak a nyugalomról, de a koncentrációs készség javításáról is gondoskodik.

FRISSÍTŐ FÉNY

A színterápia aktiváló és gyógyító impulzusai a szem és az agy közvetítésével a sejtekbe jutnak. A piros serkenti a vérellátást és a keringést. A narancssárga erősítő hatású, és a pozitív energiák könnyebb áramlását segíti elő. A sárga regenerálja a kimerült idegeket, és jókedvre derít. A kék elűzi az izgatottság és idegesség érzését. Hűsítő és energiakiegyenlítő hatású. A zöld újra összhangba hozza a testet, a szellemet és a lelket. Színes lámpákat otthonra is beszerezhetünk. A kezelés egyszerű: mindennap negyedórára irányítsuk a lámpát az arcunkra és a felsőtestre.

LÁTVÁNYTERÁPIA

Egyszerűen vegyünk a kezünkbe néhány természetfotót. Ábrázolhatnak például egy virágos rétet, egy vízesést vagy egy napfelkeltét. Nézegetésük olyan ingereket vált ki az agyban, amelyek harmóniát és motivációt idéznek elő bennünk. Így pár percre elfelejthetjük a karácsony előtti zűrzavart.

KÉZMASSZÁZS

Merítsünk energiát a kezünkből. Kezünk méretétől függően ehhez egy körülbelül négy centiméter átmérőjű fa- vagy agyaggolyóra van szükségünk (a chi-gong golyó is megfelel). Helyezzük a golyót a két egymásra rakott tenyér közé, középre. Gyengéden nyomjuk először a jobb, majd a bal kézhez (körülbelül öt-öt percre). Ezáltal közvetett hatást plexusra (a nyérben található ja). A légzés válik - és ezzel tunk meg.

Perger Adrienne

Ideál -termeszetgyogyasz_modszerek - Életmód magazin

2000. december

Naturamed Kft.




A cikkben szereplő természetgyógyászati módszerek nem a tényeken alapuló orvostudomány eredményein nyugszanak és nem feltétlenül azonosak az InforMed szerkesztőségének álláspontjával.
| masszázs, psziché, energia
2002-07-25 12:39:10
hirdetés
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop