Aludjon meztelenül!

Kényelmes pizsamában alszik? Alsónadrágban és trikóban? Vagy talán meztelenül? Több érv is szól a meztelenül alvás mellett: jót tesz a párkapcsolatnak, az egészségnek és az alvás minőségének.

alvás, meztelen alvás | InforMed Hírek13   InforMed | Glanz, J.

Egy felmérés szerint a megkérdezett 3800 nő és férfi közül csak 8% mondta, hogy meztelenül alszik, csaknem háromnegyedük pizsamában fekszik le.

Mi a meztelen alvás előnyei?

Könnyű elképzelni a meztelenül alvás kedvező hatását a párkapcsolatra. A közvetlen érintkezés javítja a közeliség és intimitás érzését. Testi és lelki értelemben is. A meztelenül alvók összebújnak, hogy melegítsék egymást, de tartanak egy kis távolságot is, hogy ne legyen túl melegük. Meztelenül, közel egymáshoz az ágyban valószínűbb és gyakoribb a nem tervezett, spontán szex is. A közvetlen érintkezés kiváltja az oxitocin felszabadulását, mely befolyásolja a szociális viselkedést, a párkapcsolatot, a bizalom és a stabilitás érzését.

Tanulmányok kimutatták, hogy az oxitocin szint emelkedése érzékenyebbé teszi az embereket egyéb érzelmekre is, a tartós kapcsolatban a vonzódást a másik iránt. Az oxitocin egyébként csökkenti a stresszt és a szorongást, valamint a vérnyomást is.

További előnye is van a meztelenül alvásnak. Hűvösen tartva a testet inkább barna zsír képződik, mely elősegíti az elégetést és nem raktározódik, mint a szokásos zsír. A csecsemőknek barna zsírjuk van, mely segíti őket melegen tartani, és kutatók nem rég felfedezték, hogy ez felnőtteknél is létezik. Ez a tény nagy figyelmet kapott a testsúly megtartásában és a 2. típusú diabétesz megelőzésében.

Még nem ismert, hogy a barna zsír hogyan viselkedik felnőtteknél és van-e értelme növelni vagy aktiválni a barna zsír keletkezését egészségre gyakorolt hatása miatt. Korai tanulmányok szerint a hideg, illetve az alvás hűvös szobában a kalóriaégetésre aktiválja a barna zsírt és növeli a barna zsír mennyiségét.

A barna zsír mennyiségének növelése viszont súlycsökkenéshez vezet, javítja a vércukor szintet és az inzulin hatását. A hűvös hálószobában meztelenül aludni javíthatja a barna zsír működését a szervezetben.

A testhőmérséklet csökkentése, a hálószoba hűvösen tartása javítja az alvást. A testhőmérséklet éjszaka csökken, ami az elalváshoz szükséges. A meztelenül alvás segít ebben a folyamatban, könnyebb az elalvás és mélyebb az alvás.

Megpróbálja? Íme 4 javaslat:
  • Vegyen jó ágyneműt és mossa gyakran. Ha meztelenül alszik, legyen kényelmes az ágynemű. Használjon természetes anyagokat, pamut vagy selyem ágyneműt, és cseréje is gyakran.
  • Tartsa a hálószoba hőmérsékletét hűvösen. Meleg szobában nem fog jól aludni!
  • Tartsa kezét és lábát melegen. A szervezet a végtagokon át engedi ki a meleget elalvás előtt, de a hideg láb és kéz ezt a folyamatot megzavarja. Lefekvés előtt másfél órával tusoljon le és legyen elég takarója éjszakára.
  • A lehető legkevesebb ruhában aludjon, ha a meztelenül alvást nem szereti. Nem lesz melege és jobban fog aludni.

Forrás: Psychology Today
| alvás, meztelen alvás
2015-10-28 15:46:20
hirdetés
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop