Melyik számunkra a tökéletes párna?

A matrac választáson kívül az is nagyon fontos, hogy milyen párnát választunk, hiszen nagyban befolyásolja alvásunk minőségét. A nyak és a fej alátámasztása ugyanannyira lényeges, mint a gerincünké. Cikkünkben bemutatjuk, hogy melyik párnák biztosítják a megfelelő pihenést számunkra, és hogy miért érdemes a tollpárna mellett dönteni!

| InforMed Hírek20   InforMed | Sándor, K.

Kép: zwoong.hu

1. A kényelem a legfontosabb

Ahogyan a matracok esetén, úgy a párnák kiválasztásánál is nagyon fontos, hogy milyen pozíciókat veszünk fel általában alvás közben. A háton alváskor a párnának kissé magasabban fekvőnek, közepesen keménynek szükséges lennie, mert a nagyon kemény párnák túlságosan előre nyomják a fejet, amely légzési nehézségekhez vezethet és rendkívül kényelmetlen is ilyen helyzetben az alvás. A nagyon puha párnákkal pedig az a gond, hogy nem adnak megfelelő alátámasztást és fájó nyakkal, illetve könnyedén fejfájással is ébredhetünk. 

Ez a szempont nagyon lényeges az oldalukon alvóknak is, hiszen itt még fontosabb, hogy nyakuk megfelelő alátámasztást kapjon, mert ha nem, akkor kellemetlen hátfájással is járhat a nem megfelelő párnaválasztás. A hason alvóknak a lágyabb és puha párnák javasolnak, hiszen ebben a pozícióban az a legfontosabb, hogy a nyakunk a gerinccel egy vonalban maradjon. Azok akik több pozíciót is felvesznek az éjszaka során és forgolódnak, jó megoldás lehet, ha akár két párnát is használnak, hogy mindig kényelmesen tudjanak feküdni. 

2. A párnák fajtái

A különböző fajtájú párnák, akár más-más egészségügyi problémák megoldására is szolgálhatnak. Vannak olyan különböző magvakkal és egyéb természetes anyagokkal töltött párnák, amelyek segítenek a fülfájáson, migrénen, vagy az izzadás csökkentésében is, de léteznek olyanok is, amelyek gyulladáscsökkentő hatásukról ismertek. 

Az egyik legnépszerűbb párnatípus a tollpárna. A hideg, téli éjszakákon a tollból készült töltőanyag remekül tartja a meleget a párnában. Leginkább az oldalukon alvóknak ajánlott, mert ezek a párnák kissé merevebbek és feszesebbek, ezáltal tökéletes alátámaszt nyújtanak a nyaknak. Az allergiások számára viszont nem ajánlott a tollpárna, nekik más alternatívát kell választaniuk. 

Ilyenek például a latexpárnák, melyek rendkívül jó légáteresztő képességgel rendelkeznek, így biztosítják a megfelelő szellőzést. Mivel tökéletesen gondoskodik az párologtatásról és szellőzésről, ezért jól szabályozza az alvási hőmérsékletet is. A természetes latex baktériummentes ezáltal az allergiások számára kiváló választás, hiszen a felületén és a párna belsejében az atkák nem tudnak megtelepedni.

3. Speciális párnák

A speciális párnák különlegesebb esetekben ajánlottak. Ilyenek az utazáshoz használt nyakpárnák is, amelyeket az ágyban az éjszakai alvás során is alkalmazhatunk. Ezek a párnák enyhítik az alvási apnoét, a légzéskimaradással járó, hirtelen ébredésekkel járó alvászavart és meggátolják a forgolódást. A gerinc és egyéb mozgásszervi problémák esetén pedig nagy megkönnyebbülést nyújthatnak használóiknak, a különböző anatómiai párnák, melyek a problémás területek alátámasztására szolgálnak. 

Fontos tehát, hogy akár memóriahabos, valamilyen speciális, vagy tollpárna mellett döntünk is, az az alvási szokásainknak megfelelő párna legyen, hiszen így hozhatjuk ki a maximumot az éjszakai pihenésből. A párnák ugyanis nagyon lényegesek a nyakunk és gerincünk alátámasztásában és ezáltal egészségünk megőrzésében.

| párna, pihenés
2022-05-31 09:11:40
hirdetés

Web Design & Development Prowebshop