Újabb aggályok a szilikon implantátumokkal kapcsolatban

Egy hónappal az után, hogy az FDA ismételten jóváhagyta a szilikon mell-implantátumok használatát, egy osztrák vizsgálat újabb aggályokat fogalmaz meg biztonságukat illetően.

szilikon implantátum, rák | InforMed Hírek 2006 ;4   InforMed | Dobos, L.
Osztrák kutatók azonosítottak bizonyos fehérjéket, amelyek az implantátumok felületén felrakódva immunreakciókat okozhatnak.

Az FDA 1992-ben vonta vissza a szilikontartalmú gélből készült mell-implantátumok engedélyét, miután felmerült, hogy autoimmun betegségeket, sőt, esetleg rákot is okozhatnak. Nők ezrei perelték a gyártót, a cég végül is csődbe ment.

Idén novemberben az FDA ismételten engedélyezte az implanátumokat, arra hivatkozva, hogy széles körű vizsgálatok során „nem találtak meggyőző bizonyítékot” arra, hogy ezek az eszközök a kötőszövetben autoimmun betegséget vagy rákot okoznának.

Az új osztrák tanulmány szerint a kutatók kimutatták, hogy kulcsfontosságú fehérjék jóval a beültetés után gyülemlenek fel a mell-implantátumok felszínén. Egy viszonylag új kutatási módszer, a proteomika segítségével végezték a vizsgálatot.

– Ezek a fehérjék – mondja Aleksander Beckovic innsbrucki kutató – jelentik a kapcsolatot a szilikon implantátumok és az autoimmun betegség között. Véleményünk szerint ez legalábbis az egyik oka az implantátumokkal kapcsolatban felmerülő immunrendszeri zavaroknak.

További kutatások során az is kiderült, hogy a reakció évekkel, sőt évtizedekkel a plasztikai műtét után is bekövetkezhet.

Az FDA leszögezi, hogy az engedélyt igen alapos és mindenre kiterjedő vizsgálat után adta ki.

The Associated Press
| szilikon implantátum, rák
2006-12-19 21:03:39

Web Design & Development Prowebshop