(T)együnk a stressz ellen

Mit tehetünk, ha túl nagy nyomás nehezedik ránk? Ne dobjuk be a törülközőt, a megoldás sokkal kézenfekvőbb, mint gondolnánk. Vannak ételek, amelyek kifejezetten megkönnyítik a stresszkezelést.

stressz, stresszoldás, diéta, étel | InforMed Hírek9   InforMed | Sándor, K.
Tara Geise, az amerikai dietetikusok egyesületének szóvivője így beszél erről: – A legfontosabb, hogy kerüljük az olyan szélsőséges hangulati ingadozást okozó szereket, mint például a koffein és az alkohol. Nem jó, ha egyszerre stimulánsokat és depresszánsokat jutattunk a szervezetünkbe.

Ne kapjunk be cukros rágcsálnivalókat sem, mert ezek hatására a vércukor az egekbe szökik, majd hirtelen leesik, amitől leesik az energia szintje is, az csak rontja a stresszes állapotot.

A következőkkel viszont eredményesen szállhatunk szembe a stresszel:

Spárga

A spárga bővelkedik folsavban, ami segít stabilizálni a hangulatot. Stressz idején a szervezet a hangulatra ható hormonokat bocsát ki, de a folsav és a B-vitaminok elősegítik a hangulatjavító szerotonin termelődését.

Marhahús

Magas cink-, vas- és B-vitamin-tartalmának köszönhetően a marhahús fogyasztásával stabilizálható a hangulat. – Sokan félnek a marhahús fogyasztásától – mondja a dietetikus –, pedig igen gazdag tápanyagokban. Ha tartunk a zsírtól, kérjünk sovány szeleteket a hentesnél.

Tej

A tej sok antioxidánst és többféle B-vitamint tartalmaz, valamint fehérjét és kalciumot. Reggel fogyasszuk teljes kiőrlésű gabonapehellyel.

Túró gyümölccsel

A túróban sok a fehérje és a kalcium. A magas fehérjetartalmú ételek, amelyek nem tartalmaznak sok cukrot, hosszabb ideig idéznek elő telítettségérzetet. A túrót keverjük össze C-vitaminban gazdag gyümölccsel, például naranccsal annak antioxidáns-tartalma miatt, mert stressz esetén szabad gyökök termelődnek a szervezetben.

Mandula

A mandula rágcsálása levezeti az agressziót, ezen kívül kiváló B2- és E-vitaminforrás, és sok magnéziumot, cinket valamint telítetlen zsírsavat is tartalmaz.

Áfonya

Igen gazdag antioxidánsokban, sok rostot tartalmaz, és sok benne a stresszre jótékonyan ható C-vitamin.

Tonhal

Sok benne a stresszt leküzdeni segítő B6- és B12 vitamin, továbbá kiváló zsírszegény fehérjeforrás, csak ne tegyünk rá sok majonézt.

Kukorica- és rizspehely

Bár cukrot tartalmaznak, de a B-vitaminnal és folsavval dúsított pelyhek fogyasztása csökkenti a stresszt. Reggelire tejjel fogyasszuk, délután tej nélkül rágcsáljuk a pelyhet.

yahoo.com, kép: sxc.hu
| stressz, stresszoldás, diéta, étel
2011-09-22 08:59:10