Rákmegelőzés a kamrából

Sokszor nem is kell messzebbre menni, mint a hűtő vagy az éléskamra, hogy csökkentsük a rák kialakulásának kockázatát. Számos vizsgálat utal a növényi eredetű élelmiszerek rákmegelőző hatására. Az alábbiakból fogyasszunk minél többet:

rák, megelőzés, növény, táplálkozás | InforMed Hírek8   InforMed
Brokkoli

A keresztesvirágúakhoz tartozó összes zöldségfélének vannak rákmegelőző tulajdonságai, de a brokkoliban van a legtöbb szulforafán, egy olyan különlegesen hatékony vegyület, mely a szervezet védő enzimeit támogatja. Egereken végzett kísérletek szerint ez az anyag a rák-őssejteket is képes megcélozni.

Segít az emlő-, a máj-, a prosztata-, a bőr-, a gyomor- és a hólyagrák leküzdésében.
Minél több brokkoli, annál jobb, mondják a kutatók, tegyük mindenbe és mindenre, salátába, omlettre vagy pizzára.

Bogyók

Valamennyi bogyótermés tele van rákellenes tápanyagokkal, különösen egészséges a fekete áfonya magas anthocianin tartalma miatt. Ezek a fitokemikáliák lassítják a rákmegelőző állapotú sejtek növekedését, és meggátolják, hogy a tumort tápláló erek kialakuljanak.

Segít a vastagbél-, nyelőcső-, szájüregi és bőrrákok megelőzésében.
Kapható por alakban is koncentrátumként, de napi fél csésze áfonya elfogyasztása már hatékony.

Paradicsom

A paradicsom a likopin legjobb forrása, ez a karotenoid adja a piros színét. A likopinről egy vizsgálat során kiderült, hogy meggátolja a méhnyálkahártya rákos sejtjeinek növekedését.

Segít a méhnyálkahártya-, tüdő-, prosztata- és gyomorrák elleni küzdelemben.
A leghatékonyabb a főtt paradicsom, tehát inkább a sűrítményeket, szószokat fogyasszuk.

Dió

A dióban található fitoszterolok (koleszterinhez hasonló molekulák) gátolják az emlőráksejtek ösztrogén receptorait, lelassítva ezzel a sejt növekedését.

Segít az emlő- és a prosztatarák megelőzésében, leküzdésében.
Napi egy marék dió elfogyasztásának már jó hatása van.

Fokhagyma

A fokhagyma fitokemikáliái gátolják a gyomorban a nitrozamin nevű rákkeltő anyag kialakulását. Ez az anyag a tartósított élelmiszerekkel kerül be a szervezetünkbe.

Segít az emlő-, a vastagbél- a nyelőcső- és a gyomorrák megelőzésében
Nyomjuk szét a fokhagymát, mielőtt az ételbe tesszük, úgy hatékonyabb.

Bab

A szárazbab patkányoknál nagymértékben csökkentette a vastagbélrák, egy másik vizsgálat szerint pedig az emlőrák kialakulásának esélyét.

Segít az emlő- és a vastagbélrák megelőzésében.
Hetente többször is adjunk az asztalra babot, akár főtt szárazbabot, akár konzervet.

Mit ne fogyasszunk

Az állati zsírok sok telített zsírt tartalmazhatnak, ami elhízáshoz vezet, ez pedig a rákra való hajlamot fokozza. Fogyasszunk inkább zsírszegény tejterméket, halat és babot.

A felvágottak, húskészítmények sok nitritet és nitrátot tartalmaznak, mely nagy mennyiségben fokozhatja a gyomorrák kockázatát.

A túlzott alkoholfogyasztás a szájüregi rákok, valamint az emlő- és a nyelőcsőrák kialakulását segítheti elő.

| rák, megelőzés, növény, táplálkozás
2010-11-15 12:34:56