A stressz csökkentése 5 perc alatt

A kiégés sok kiváló embert foszt meg attól, hogy tevékenységét folytassa. Jó, ha nem várunk, amíg nagyobb a baj, az alábbi stresszkezelő technikákkal néhány perc alatt is javíthatunk állapotunkon.

stressz, kiégés, stresszkezelés | InforMed Hírek13   InforMed | Dobos, L.

Változtassuk meg a jelszavunkat. Pozitív hatással van, ha valami aktuális, nekünk kedvező légkört teremtő jelszóra váltunk a megszokott helyett, például „leszokom a dohányzásról” vagy „megbocsájtok”.

Öleljünk meg valakit. Az ölelés annyira fontos, hogy már világnapja is van, január 21-e. Az ölelés kiválóan enyhíti a stresszt, ilyenkor oxitocin szabadul fel a szervezetben. Ez a hormon elősegíti a relaxációt, fokozza a bizalmat és az együttérzést.

Simogassunk kisállatot. Pánikbetegeknek, kiégetteknek és stresszeseknek egyaránt segít, ha minél több időt eltöltenek a kutyájukkal vagy a macskájukkal. Az állatok simogatása során megemelkedik a szervezet szerotonin és dopamin szintje.

Gyakoroljuk a 4-7-8 légzést. Ha nincs időnk meditálni, végezzük el az alábbi légzésgyakorlatot 5 percen át: belégzés orron át 4-re, a levegő benntartása 7-re, kilégzés szájon át 8-ra. Kitűnő, gyors nyugtató.

Ábrándozzunk kellemes dolgokról. Akár előre örülhetünk valaminek, vagy felidézhetünk egy múltbeli kellemes történést, helyzetet, hangulatot.

Mosolyogjunk. Az érzelmek ragadósak. Ha mosolyogva lépünk be a boltba, az orvosi rendelőbe vagy az étterembe, biztos, hogy nem morcos arcok fogadnak majd.

Takarítsuk ki a negatív gondolatokat a fejünkből. Meglepődünk majd, mennyit segít, ha papírra leírjuk a haragunkat, a szorongásunkat vagy a frusztrációnkat.

Psychology Today

| stressz, kiégés, stresszkezelés
2015-03-18 16:53:33