Nyugodtabb lesz, egyen zöldséget!

A zöldségfogyasztás jó a stressz ellen a Sydney-i Egyetem kutatói szerint.

zöldségfogyasztás, stressz, gyümölcsfogyasztás, életmód | InforMed Hírek14   InforMed | MTI

A 60 ezer - 45 éves vagy annál idősebb - ausztrál adatait vizsgálták meg egyszer a 2006-2008-es években, másodszor 2010-ben. Elemezték a zöldség- és gyümölcsfogyasztási szokásaikat, az életmódbeli tényezőket és a lelki stressz mennyiségét.

A stressz és a szorongás fokát mérő skála használatával a kutatók összevetették a stressz értéket és az elfogyasztott zöldség és gyümölcs mennyiségét.

A résztvevők mintegy fele evett annyi gyümölcsöt, amennyi az ajánlások szerint szükséges, a zöldséget azonban csak a vizsgáltak hét százaléka.

A kutatásban részt vevő nők, akik napi 5-7 adag zöldséget és gyümölcsöt ettek, 23 százalékkal, a napi 3-4 adag zöldséget fogyasztók kevesebb stresszről számoltak be, mint azok a nők, akik egyáltalán nem, vagy csak napi egy adagot fogyasztottak. A gyümölcsfogyasztásnak nem volt ilyen hatása.

Bár mindkét nemnél megfigyelhették a zöldségfogyasztás stresszt csökkentő hatásait, a nőknél kifejezettebb volt, mint a férfiaknál. Lehetséges, hogy valódi élettani különbség van a férfiak és a nők között, de az is, hogy a nők pontosabban számolnak be az étrendjükről és az átélt stresszről.

| zöldségfogyasztás, stressz, gyümölcsfogyasztás, életmód
2017-03-19 19:31:50

Web Design & Development Prowebshop