Családi fitnesz

Az egészséges életmódra vonatkozó újévi elhatározásaink során mindenképpen gondoljunk a gyerekekre is, sokkal könnyebb és szórakoztatóbb lesz így a fogyókúra is.

gyerek, elhízás, sport, fitnesz | InforMed Hírek10   InforMed | Sándor, K.
Fontos az előre kidolgozott edzésterv és a rendszeresség, valamint az, hogy a gyerekek a mozgás iránti érdeklődését felkeltsük és fenn is tartsuk.

Ha például elhatározzuk, hogy sétálni indulunk, sok gyerek alkudozni kezd, mert nem szívesen hagyja ott a videojátékot vagy a TV-műsort. A szabadban végzett közös programnak ezért elsősorban játékosnak kell lennie.

A gyerekeknek naponta legalább 60 perc olyan mozgásra van szükségük, amelyben izomerősítő gyakorlatok is vannak. Az alábbiakat vegyük figyelembe, ha programot szervezünk a gyerekekkel:
  • gyalog látogassuk meg barátainkat vagy a gyerekek iskolatársait
  • igyekezzünk heti 2-3 sportnapot beiktatni, így a felnőttek napi 30 perces célja is könnyebben teljesül
  • gyalog járjunk iskolába, a reggeli mozgás jól indítja a napot
  • havonta legalább egyszer tartsunk családi fitnesznapot a pizza és mozi helyett, szervezzünk valamilyen érdekes programot
  • ismerjük meg lakókörnyezetünk sportolási lehetőségeit
  • készítsünk kívánságlistát a gyerekekkel, válasszanak ők a mozgásformák közül
  • játsszunk együtt a gyerekekkel, a futball vagy a tollaslabda nekünk is jót tesz
  • szervezzünk családi versenyeket, akár a Wii táncprogramjával is
  • töltsünk minél több időt a szabadban, de ne elégedjünk meg csupán a sétával, inkább kiránduljunk
  • ha étteremben vacsorázunk a gyerekekkel, menjünk oda-vissza gyalog
  • iratkozzunk be valamilyen klubba vagy sportkörbe
Bármilyen edzés- vagy mozgásformát választunk is, ügyeljünk a biztonságra. Igyunk bőségesen vizet, és tartsuk, illetve tartassuk be a klub vagy edzőterem szabályait.
| gyerek, elhízás, sport, fitnesz
2012-01-05 20:37:49


Web Design & Development Prowebshop