Frissítő reggeli tippek - Ki korán kel... sportoljon!

Mozgás nélkül nincs fittség, rugalmasság, ám az időhiány rohanó világunkban sokak számára kizárja a rendszeres sportolás lehetőségét. Ebbe azonban - ha egészségesek és fiatalosak szeretnénk maradni - nem nyugodhatunk bele! Kérdés tehát, hogyan szakíthatnánk mégis időt testünk karbantartására?

fittség, sport | Ideál - Reforméletmód magazin 2007 ;19(4):21-21   Celsus Kft. | Czellért T., E; Sütő, Gy.

Tippjeinket ne csak olvassa, hanem fogadja is meg bátran! Meglátja, nem fogja megbánni! A végeredmény - a jó közérzet - megéri napirendjének tudatos formálását és - az esetleges nehézségek ellenére is - következetes betartását.

Tervezze be a testmozgást megszokott napi ritmusába, lehetőleg már a reggeli felkeléstől kezdve! Ösztönző hatású lehet, ha például korán reggel fut, amikor még üresek az utcák, vagy a tévé előtt tornázik akkor, amikor mások még alszanak. Aki szeret úszni, azt meglepetésként érheti, hogy milyen nyugalmas reggelenként egy uszoda.

Reggeli sport, garantált fogyás

Aki reggel lelkiismeretesen letudja az edzését, sokat tesz azért, hogy megtartsa, avagy visszaszerezze ideális testsúlyát, hiszen az aktív mozgásnak köszönhetően jelentősen felgyorsítja anyagcseréjét, s így szervezete szinte az egész nap folyamán égeti a kalóriákat. Ráadásul a kiadós mozgás után nem lehet kiadós reggelit fogyasztani, mivel sportolást követően inkább könnyebb, egészségesebb ételeket kívánunk, sőt sokkal könnyebben fogyasztjuk el a napi ideális folyadékmennyiségünket is!

Fontos, hogy frissen kezdje a napot!

Mindegy, hogy milyen mozgásformát választ - például torna, lépcsőzés, kerékpározás -, a rendszeres testmozgás többszörösen is pozitív hatást gyakorolhat életére. Ha elég állhatatosan gyakorol, hamarosan észre fogja venni, hogy:

  • megváltozik a tartása
  • mozgása harmonikusabb lesz, és ez büszkeséggel tölti el
  • tele lesz életerővel
  • a mozgást követően örömteli várakozással néz elébe az új napnak
  • vérkeringése felgyorsul, vérnyomása kissé megemelkedik
  • testi és szellemi teljesítménye jelentősen javul
  • jobban érzi magát, ha sportolással kezdi a napot, mivel az aktív pihenés közben rendszerezheti gondolatait
  • a testmozgás után kevésbé éhes, és egészségesebb ételeket kíván
  • anyagcseréje felgyorsul, szervezete szinte egész nap égeti a kalóriákat, ha reggel mozgatja meg tagjait
  • már kora reggel szert tesz a nap első sikerélményére
  • többre értékeli azokat a napokat, amikor kialudhatja magát
  • jobban bírja a terhelést, céltudatosabb és kitartóbb lesz.

A szokás hatalma

Néha elég csak a szokásokon változtatni, ha valaki többet szeretne mozogni. A könnyebb áttérés érdekében érdemes megfogadni az alábbi tanácsokat:

Olyan sportágat válasszon, amiben örömét leli! Az ember sokkal szívesebben kel fel olyasmiért, amit örömmel csinál.

Keljen fel időben, a délelőttjét tervezze meg!

Amit már este megtehet, azt ne halassza reggelre: készítse ki még lefekvés előtt a ruhadarabjait, és szedjen össze mindent, amit a munkahelyére visz - így több ideje marad a reggeli frissítő mozgásra!

S. Gy.-C. T. E.

| fittség, sport
2007-04-14 17:19:02