Sosem késő – harc az öregedés ellen

A mostani hatvanasok egyre többen nem akarnak tudomást venni az idő múlásáról, hanem aktívan sportolnak és egyre több nyugdíjas veszi igénybe akár az edzőgépeket is. Legtöbbjük sajnos ülő életmódot folytat, de sokakat a fiatalok is megirigyelhetnek fizikai aktivitása miatt.

sport, öregedés | InforMed Hírek6   InforMed | Dobos, L.
– Valójában egyik korosztály sem mozog eleget – mondta dr. Roseanne Leipzig, a Mount Sinai geriátriai részlegének professzora. – A nyugdíjasokkal sincs ez másként, de az öregedés azzal jár, hogy megváltozik a szervezet összetétele. Több lesz benne a zsír, mint a sovány hús. Ezt valamennyien tapasztaltuk. A férfiak 18-százalékos testzsírja 33 százalékra nő, a nőknél 33-ról 50-re. Idős korban először az izmainkat és a csonttömegünket veszítjük el.

A sportolás azonban segíthet megtartani mindkettőt. A hatvanasok kezdik felismerni, mekkora előnyökkel jár számukra is az aktív sportolás. Már a negyvenesek-ötvenesek is panaszkodnak az ízületeikre, de a hatvanasoknál sem nem lehet ez az oka a mozgásszegény életmódnak.

Senki se higgye, hogy késő elkezdeni sportolni hatvanéves korban. Az alábbiakat azonban nem árt megfogadni:

– Keressük fel orvosunkat általános egészségi állapotunk ellenőrzése céljából

– Kezdjük az edzést rövidebb ideig, kisebb adagokkal, tűzzünk ki kis célokat. Az egyik oka, amiért a legtöbben hamar bedobják a törülközőt, hogy túl sokat várnak túl hamar.

– Nem kell kemény aerobik edzéseket tartani, több vizsgálat is kimutatta, hogy a napi 30 perces séta is csökkenti a szívbetegség és a stroke kockázatát.

– Ha már haladunk az edzésekkel, szóba jöhet a súlyzózás és a rezisztencia-gyakorlatok. Ha nem tudjuk, hogyan kezdjünk hozzá, kérjük szakember segítségét.

CBS News
| sport, öregedés
2008-04-14 12:48:38
hirdetés
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop