Tervezzük bele napirendünkbe a mozgásra szánt időt!

Nincs, aki ne hallott volna arról, hogy mennyire egészséges a rendszeres mozgás, testedzés, illetve milyen károkkal járhat, ha valaki többet heverészik a kanapén, mint sétál vagy kertészkedik.

testmozgás, edzés, napirend | InforMed Hírek9   InforMed | Sándor, K.
A szakemberek ráadásul azt is bebizonyították, hogy nem kell magunkat túlerőltetnünk a kedvező hatás érdekében, sőt, nem is kell egyhuzamban végezni az edzéseket.

Mégis, miért nem állnak fel és indulnak mozogni sokan?

Michael R. Bracko, sportpszichológus szerint nem arról van szó, hogy az embereknek nincs idejük, inkább arról, hogy azt hiszik, nincs idejük a testedzésre.

Manapság mindenkinek rengeteg dolga van, ezért úgy hiszi, a mozgást már nem tudja beleilleszteni a napirendjébe. Ott a munka, a gyerekek, a vásárlás, a háztartás, a közlekedés, mikor is lenne időm mozogni, kérdezik.

Pedig a fizikai tevékenység szabályozza a vércukorszintet, leviszi a vérnyomást, csökkenti a diabétesz és a szívbetegség kialakulásának kockázatát. Elősegíti az egészséges izomzat, csontok és ízületek fennmaradását, és lassíthatja az öregedési folyamatot.

Mindezek ellenére a felnőttek több mint egynegyede egyáltalán nem szán időt az testmozgásra, mint például a futás, a kertészkedés vagy a golfozás.

A gond az, hogy a legtöbben nemcsak nagyon elfoglaltak, de nem is értik meg a testmozgás fontosságát, és azt, milyen hatással lehet az aktivitás az egész életükre.

Az irányelvek szerint
  • a 6-17 éves gyerekeknek naponta egy óra edzés szükséges
  • a 18 évesnél idősebb felnőttek hetente legalább 150 percet kellene, hogy eltöltsenek mérsékelt intenzitású mozgással (lendületes séta) vagy 75 percet intenzív, aerob edzéssel, továbbá heti legalább két alkalommal izomerősítő gyakorlatot is kell végezniük.
Mindenkire más érvek hatnak, ha a motivációról van szó. Van, aki akkor kezd el rendszeresen mozogni, ha az orvosa szembesíti a krónikus betegség lehetőségével, van, aki fogyni szeretne, vagy csinosabban kinézni. Megint mások a napi stresszt kezelik a mozgással. Fontos az, hogy mindenki megtalálja, mi az, ami ráveszi az életmenő mozgásra. Segíthet, ha tudjuk, a napi mozgásmennyiséget fel is lehet bontani 10-15 perces szakaszokra,

Elsősorban tudatos választás kérdése az, hogy mire szánunk időt, ezért fontos annak a felismerése, mi mindent kaphatunk a mozgástól, illetve mennyit veszíthetünk annak hiányától.

Health.com, kép: sxc.hu
| testmozgás, edzés, napirend
2011-09-08 13:41:15

Web Design & Development Prowebshop