Hozzuk ki a legtöbbet 2009-ből!

Minden január meglehetősen depressziós, ám az idei év egésze sem kecsegtet túl sok jóval. Tegyünk valamit a tartós rosszkedv ellen!

depresszió, meditáció, energia | InforMed Hírek7   InforMed | Dobos, L.
Karácsony után, januárban általában nem vidám az ember, és még előttünk vannak a hosszú, sötét, hideg esték. Az idén mindehhez még a gazdasági válság okozta szorongás is járul, mindenhonnan azt halljuk ugyanis, mennyire nehéz lesz ez az év.

Néhány olyan ötlet, ami segít elűzni a komorságot, rossz kedvet:

– Hallgassunk templomi zenét.
Még a nem hívők is felüdülést nyerhetnek egy szép – és ami nem mellékes, általában ingyenes – zenés szertartás, vecsernye vagy koncert alatt. Senki sem érti igazán, hogyan is működik a zene, mintha egyenesen a lélekhez szólna. Hallgassunk szép zenét egy szép épületben, még akkor is, ha nem vagyunk hívők.

– Termeljük meg, amit elfogyasztunk.
Egész évünket feldobja, ha valami olyasmit adhatunk az asztalra, amit mi magunk termeltünk meg. Már januárban hozzáláthatunk, nézzük át a katalógusokat, tervezzük meg a veteményest. Akinek nincs kertje, legalább egy balkonládában vessen fűszernövény-magokat.

– A bokszolás levezeti az energiát.
Minden testmozgás endorfinokat, boldogsághormonokat szabadít fel, a boksz ráadásul kiváló alkalom a stressz levezetésére. Ha nem akarunk másokat ütni, vagy azt, hogy minket üssenek, használjuk a bokszzsákot. Az ütéseket szakembertől néhány perc alatt elsajátíthatjuk.

– Ha jösztök, lesztek, ha hoztok, esztek.
A borongós, szürke hétköznapokat után remek felüdülés, ha olyan partit szervezünk, amelyre mindenki valami más fogást visz. Megbeszélhetjük, ki mivel járul hozzá a közöshöz. Ez az ötlet nemcsak változatosságot visz a programba, de a pénztárcánkat is kíméli. Még érdekesebb, ha megkérjük barátainkat, hozzanak magukkal valakit, akit még nem ismerünk.

– Meditáljunk, küldjünk szét szeretetet.
A buddhisták szerint a metta bhadvana meditáció a legjobb módja annak, hogy 2009-ben jobban érezzük magunkat. A szó „a szerető kedvesség” gyakorlását jelenti páli nyelven. A gyakorlatnak öt fokozata van, az elsőben koncentráljunk magunkra, és érezzük át a saját magunk iránti szeretetet. A következő lépésben próbáljuk meg ezt a szeretetet egy jó barátra átvinni, majd egy semleges ismerősre, aztán valakire, akit nem kedvelünk, a végén pedig árasszuk szét a szeretetet a környezetünkre, majd az egész világra. Figyeljük meg, ahogy a szívünkből kiáradnak a szeretet hullámai minden lény felé.
| depresszió, meditáció, energia
2009-01-08 07:13:24
hirdetés
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop