Terhesség alatt szedett gyógyszer hatása

Terhesség alatt szedett gyógyszerrel kapcsolatosan szeretném a véleményét kérni. Az utolsó menstruációm december 18-án volt. Ezt követően a párommal több védekezés nélküli együttlétünk is volt, hiszen már mindketten szeretnénk babát. Január 2-ától kezdve torokfájással és nagyon erős köhögéssel járó megfázásos tüneteim voltak. Miután 1 hét elmúltával erősödött a köhögésem, háziorvosom a tüdőgyógyászhoz utalt, aki január 12-én röntgenátvilágítást végzett (2 szemből, 1 oldalról) és antibiotikumot írt fel: 3 szem Sumamed 500 mg-os tablettát, amelyeket január 14-15-16-án vettem be.
Miután késett a menstruációm terhességi tesztet végeztem, amely ugyan nem egyértelműen, de nagyon valószínűen terhességet mutatott. A röntgenvizsgálat és a fenti antibiotikum okozhat rendellenességet a magzatban?
Válaszát szorongva és nagyon várva, üdvözlettel!

gyógyszerszedés, terhesség | Az Orvos válaszol - Dr. Petróczi István 2009 ;14(januári)   InforMed | Petróczi, I.
Genetikust kell megkérdeznie.
Nem kell félnie. Szerintem nem fokozzák a fejlődési rendellenesség kockázatát, s nyugodtan megtarthatja a babát.
Bővebb felvilágosításért olvassa el honlapomon (www.drpetroczi.hu) a BETEGEIM LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEI között a várandósságról írottakat.
Ha megkeres, szívesen segítek, rendelőim címe és telefonom a honlapomon található.
Üdvözlettel: dr. Petróczi István

Kapcsolódó cikkek a Gyógyszerszedés és terhesség rovatban olvashatók.

| gyógyszerszedés, terhesség
2009-02-21 23:00:49

Web Design & Development Prowebshop