Aktív kismama – normál súlyú baba

Ha a várandós nő edz, tornázik a terhesség alatt, megelőzheti, hogy túlsúllyal szülessen a gyermeke, mondják norvég kutatók.

terhesek életmódja, torna, születési súly | InforMed Hírek8   InforMed
Egy közel 37 ezer nő bevonásával végzett vizsgálat szerint a baba túlsúlyának esélyét 28 százalékkal csökkenti az a nő, aki a második és a harmadik trimeszterben rendszeresen mozog..

– A nők terhességük alatt általában egészségesebben élnek, például nem kávéznak annyit, és most ezek közé az egészséges szokások közé mindenképpen belekerül a testmozgás is.

Az orvosi nevén magzati makroszómiának nevezett jelenség, azaz a nagy születési súly mind a mamára, mind a babára nézve veszélyes lehet. Ha az újszülött súlya meghaladja a 3900 grammot, nő a császármetszés, a szülés utáni vérzés és az alacsony Apgar-érték kockázata. A nagyobb születési súlyt egyes vizsgálatok összefüggésbe hozták a későbbi életszakaszban való elhízással is.

A norvég adatbázisban közel 37 ezer nő szerepelt, akiknek a terhessége legalább 37 hétig tartott.

A terhesség 30. hetében a várandósok 25 százaléka számolt be arról, hogy soha nem tornászik, 19 százalék havonta csupán 1-3-szor. A megkérdezettek 29 százaléka mondta, hogy heti kétszer tornázik, míg 24 százalékuk hetente háromszor vagy annál többször.

Úgy tűnt ki a vizsgálatból, hogy a terhesség előtti edzettség nem játszik nagy szerepet a születési súlynál, de azoknál, akik hetente legalább három alkalommal mozogtak, 28 százalékkal csökkent a baba nagy születési súlyának kockázata.

A szakember hozzáteszi, hogy bár a terhesség alatti mozgás mindenképpen jótékony hatású, a vizsgálat eredményei lehet, hogy más népesség körében mást jeleztek volna, az amerikai nők például etnikailag nagyobb eltérést mutatnak, mint a norvégok, és más az átlagos testtömeg-indexük is.

Mindenképpen csak rábeszélni lehet azonban a kismamákat, hogy mozogjanak, rendszeresen, ha ezt egészségi állapotuk megengedi. Csak azért, mert valaki babát vár, semmiképpen se hagyja abba a megszokott aktivitását, edzését. Amerikai vizsgálatok azt is kimutatták, hogy a rendszeresen tornázó vagy edzésben levő nőknél a koraszülés kockázata is csökken.

Fontos azonban, hogy a kismama kerülje azokat a gyakorlatokat, amelyek során hasra kell feküdnie, és természetesen szó sem lehet kontakt sportágakról vagy a lovaglásról. Ügyeljen a várandós nő arra, hogy a pulzusszáma ne menjen 120 fölé.

Health.com, kép: sxc.hu
| terhesek életmódja, torna, születési súly
2010-02-22 14:35:18
hirdetés
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop