Tanácsok várandósoknak

Az alábbiakban olyan tanácsokat adunk közre, melyek megkönnyítik a terhes nők számára a kilenc hónap egészségesen, jó hangulatban történő elviselését, és jót tesz a babának.

terhes, életmód, várandósság | InforMed Hírek14   InforMed | Tamasi, J.

Mit ne sportoljon a várandós nő?

Természetesen ugyanazokat a sportokat, melyeket a terhesség előtt űzött, nem folytathatja minden korlátozás nélkül. Minden olyan sportot kerülni kell, mely a sérülés veszélyével járhat: küzdősportok, labdajátékok, ugrások, szertorna stb. tabunak számítanak.

Terhesség alatt nagy veszélyt jelent a trombózis, amely edzett nők esetén ugyancsak csökken. A rendszeres mozgás megakadályozza, hogy a testsúly a kívánatosnál nagyobb mértékben emelkedjen. A mozgás alatt a gyermek több vért és ezzel több oxigént kap. Az oldalsó hasizmok erősödnek, így a méh stabilabban helyben marad, a gyermek biztonságérzete növekszik.

Tudjuk azt is, hogy a gyermek egyensúlyszervének normális fejlődése érdekében fontos, hogy a várandós nő sokféle mozgást tegyen. A babának meg kell tanulnia, hogy hol van a térben a fent és a lent, ki kell, alakuljon a térérzete, és meg kell, kapja a fejlődéséhez szükséges ingermennyiséget, a lágy simításokat, masszázst, ringásokat. Ezért kell a koraszülötteket születésük után hintáztatni, masszírozni, le és fel mozgatni. A szövődmények miatt fekvésre tanácsolt anyákat az USA egyes intézményeiben függőágyba teszik, hogy legalább ilyen módon biztosítsák a gyermek egészséges fejlődését.

A terhesek számára sok stúdióban már külön erre képzett edzők dolgoznak. A tréning sokkal kíméletes, keveréke az aktív és a nyugalmi gyakorlatoknak. Mindenekelőtt azonban olyan, amit a terhesek élvezni tudnak. A mozgás ugyanis nemcsak a test, hanem a lélek és az önbecsülés miatt is fontos. A várandós nők kedvelik egymás társaságát, hiszen így lehetőségük van a hasonló problémák megbeszélésére. Különösen fontos, hogy a terhes megtanulja, mi vár rá a szülés során, és jó, ha erre is célzott mozgást és légzőgyakorlatokat tanul.

Mennyit egyen a várandós nő?

Azt szokták mondani: egyen két ember helyett. Azonban ehelyett a minőségre, és nem a mennyiségre kellene odafigyelni. A testsúly a terhesség első felében nem lehet lényegesen több, mint a normál súly.

A második felétől kezdődően a napi ételadag legfeljebb napi 300 kcal-val lehet több, mint korábban. Nagyon vékony fiatal lányoknál, normális lehet a 12-13 kg súlygyarapodás is. A terhesség utolsó harmadában a tápanyagigény jelentősen megnő, ezért feltétlenül fontos a tápanyagraktárak feltöltése, és a sok létfontosságú tápanyagot tartalmazó étel fogyasztása.

A terhesség utolsó heteiben érdemes a táplálkozásban jártas szakember, dietetikus tanácsait kikérni. A vitamin- és ásványianyag-igény ezen időszakban a nem terhesekhez képes 36%-kal megnő, de tanácsos odafigyelni a jó minőségű fehérje fogyasztására is.

Tovább

| terhes, életmód, várandósság
2017-11-17 21:26:37
hirdetés
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop