Apaság, terhesség

terhesség, Apaság, gyermek, fogamzásgátló | Az Orvos válaszol - Dr. Szendei Katalin   InforMed | Szendei, K.

Tisztelt Doktornő!

Egy - számomra - meglehetősen fura kérdéssel fordulnék Önhöz. A körülmények: A barátnőm hónapokon keresztűl Mercilon - Organon fogamzás gátlót szedett, majd az utolsó menstruációja után 5 nappal együtt voltunk. Az adott menstruáció után nem folytatta a tabletta szedését, mert szünetet akart tartani, és terhes lett.  A kérdéseim:

1,/ Az adott tabletta esetén lehetséges-e az, hogy a szedés befejezése és a menstruáció után 5 nappal teherbe essen, tehát elképzelhető-e, hogy én vagyok a gyermek édesapja.

2,/ Amennyiben ez lehetséges, és ez a kisgyermek tényleg az én gyermekem, tehát abból az ominózus, a tabletta szedés befejezését követő öt nap után fogant, akkor az az öt nap elegendő idő-e arra, hogy barátnőm szervezete, hormon háztartása regenerálódjon, vagy a kis ember veszélyben van. (Vagyis nyugodtan megszülheti, vagy javasolt a terhesség megszakítás?)

3,/ Van arra valamilyen módszer, hogy még a terhesség elején  meg lehessen állapítani, vagy legalábbis valószínűsíteni az apaságot?

Kérem adataimat kezelje bizalmasan, válaszát előre is köszönöm.

Ha barátnője terhes, a leírtak alapján a gyermek öntől van. Ha mindketten akarják a gyermeket, szülje meg, a fogamzásgátló szedése nem okoz magzati károsodást. Ha még szülés után is úgy érzi, hogy nem biztos az apaságban, akkor végeztessenek apasági vizsgálatot, ne a szülés előtt. Persze, ha ennyire nem bízik a barátnőjében, inkább szakítsák meg a terhességet, mint hogy egy nem kívánt gyermekkel szaporítsa a világot.

A válaszok az orvos és beteg személyes találkozását, illetve az orvosi vizsgálatot nem pótolják!

| terhesség, Apaság, gyermek, fogamzásgátló
2002-07-11 13:31:37