Tíz tipp a reggeli émelygés csökkentésére

A reggeli émelygés a legtöbb terhesség velejárója. Az esetek többségében enyhe panasz, de lehet olyan is, ami képtelenné teszi a terhes anyát bármilyen tevékenységre. Az alábbiakban tíz hasznos tanácsot közlünk ennek a kellemetlen tünetnek az enyhítésére.

reggeli émelygés, morning sickness | InforMed Hírek 2006 ;4   InforMed | Sándor, K
1. Pihenjen eleget – A stresszes kismama hajlamosabb a reggeli émelygésre, mint aki rendesen kialussza magát. Ennek elősegítésére fontos a megfelelő párna és matrac.

2. Kis adagokban étkezzen az egész nap folyamán – ha valami mindig van a gyomrában, csökken az émelygés.

3. Korlátozza a számítógép előtt töltött időt – A képernyő vibrálása szintén émelygést okozhat.

4. Mozogjon eleget – Ha egész nap csak ágyban fekszik, nagyobb a valószínűsége, hogy émelyegni fog. A sok mozgás különösen a terhesség korai időszakában szükséges.

5. Igyon vízben oldott almaecetet mézzel édesítve – Ez megnyugtatja a háborgó gyomrot.

6. Egyen egy kis almaszószt – Szintén gyomornyugtató, elmúlik tőle az émelygés.

7. Fogyasszon körtét vagy citrusféléket – Mindkettő gyomornyugtató hatásáról ismert.

8. Egyen meg egy sült krumplit – Ez semleges, mégis sok benne a tápanyag. Ehet reggelire banánt is, káliumtartalma szintén segít a reggeli émelygés leküzdésében.

9. Viseljen kényelmes ruhát, ne szorítson sehol se – A derékban szoros öltözet szintén oka lehet a reggeli rosszulléteknek.

10. Inkább gyermekek számára javasolt vitaminokat fogyasszon – ezek könnyebben emészthetőek.

Végezetül az is segíthet, hogy az émelygéskor eltereli a figyelmét, olvas, TV-t néz vagy kártyázik.
| reggeli émelygés, morning sickness
2006-02-19 11:40:08

Web Design & Development Prowebshop