Gyors cellulitiszprogram

Torna, zsírégető krémek, diéták. A legtöbb nő már mindent kipróbált, hogy végre megszabaduljon a popsiján és combján látszó narancsbőrtől. Igazából azonban csak összetett program segíthet a problémán, a táplálkozás, testedzés és testápolás kombinációja.

| Ideál - Reforméletmód magazin   Celsus Kft. | Jeni, Zs.
A női szervezetet a természet a terhességre készíti fel. Egy gyermek kihordásához nyújtható, rugalmas, laza hálózatú kötőszövetre van szükség. Ha sok zsírt fogyaszt, keveset mozog, emésztési zavarokkal küzd, a kötőszövetben az egyébként gombostűfejnyi nagyságú zsírsejtek felpuffadnak. Mivel a szövetek ellenállása csekély, a bőr felszínén bemélyedések keletkeznek. A szövetnedv pang, a salakanyagokat nem szállítja el a vérkeringés, így azok a zsírsejtek között rakódnak le. Tipikus cellulitiszhelyek:
  • fenék
  • comb
  • de lehet a has és a felkar is.

Bele kell-e törődnie a nőnek, hogy cellulitiszes a bőre? Semmi esetre sem. A cellulitisz befolyásolható. Következetes edzés, zsírszegény táplálkozás és a helyes testápolás a kulcsa a szép, sima, szabályos bőrnek. Segíthet-e a kozmetika? Igen, mivel a kozmetikai ipar ápoló termékei sokkal hatásosabbak, mint valaha. A kutatóintézetek teljesen újfajta növényi koktélokat fejlesztettek ki, melyek közvetlenül ott hatnak, ahol a cellulitisz kialakul. Koffein, kóla, ginzeng, Gingko biloba ­ ezek a növényi anyagok salaktalanítanak, lökést adnak a zsírlebontásnak, feszessé teszi a szöveteket és alátámasztják az izomtréning és az egészséges étkezés hatását. 10 PERC A FESZES FORMÁKÉRT

Hastorna

1. Feküdjön hanyatt, nyújtott, zárt lábakkal. A jobb lábát húzza fel (talpa a talajon marad), bal lába maradjon nyújtva a talajon. Bal kezét tegye tarkójára, a jobbot a hasára ­ tudatosan lazítsa el a hasizmait.

2. Emelje fel kissé a bal lábát a talajról, bal könyökét közelítse jobb térde felé, eközben lélegezzen ki. Lassan térjen vissza kiinduló helyzetbe, de felső testét ne tegye le.

Ismétlés: kezdők 6-szor, haladók 12-szer; majd végezze el a gyakorlatot a másik irányban is.

Karcsú csípő, feszes felkar

1. Feküdjön a bal oldalára. Behajlított jobb karjával támaszkodjon meg maga előtt a talajon. Hasizmait lazítsa el, hogy a háta stabil legyen.

2. Emelje meg a bal vállát és mindkét lábát. Ha eközben a jobb karját kinyújtja, a felkar tricepszét is edzi vele.

Ismétlés: kezdők 6-szor, haladók 12-szer; majd végezze el a gyakorlatot a másik oldalán is.

Fenék, comb, bicepsz

1. Kiinduló helyzet: terpeszállás csípőszélességben. A lábfejek párhuzamosak. Jobb lábával lépjen egy nagyot előre, a comb és a lábszár derékszöget képezzen.

2. Előrelépés közben hajlítsa be könyökét és húzza kezét a válla felé. Ez erősíti a bicepszet. A nehézségi fok növelése érdekében tarthat tele ásványvizes palackot a kezében.

Ismétlés: kezdők 6-szor, haladók 12-szer; majd végezze el a gyakorlatot a másik lábával is. A TORNA GYORS EREDMÉNYT HOZ

Edzőgyakorlatokkal rövid idő alatt eredményesen építhető fel az izom. És ahol izom van, ott a zsírsejteknek nincs helye. Hogy az időt még jobban ki lehessen használni, ideális egyszerre több izomcsoporttal végezni a gyakorlatot. Tehát elég napi 10 perc. Sőt az itt bemutatott gyakorlatokra 7-8 perc is elegendő. Előtte azonban feltétlenül szükséges 2 perc bemelegítés (például helyben futás vagy kötélugrás), hogy az izmok nyújthatók legyenek. Nagyon fontos koncentrálni a mozgásfolyamatra, a gyakorlatokat lassan, alaposan végezze, érezze, hogyan dolgoznak az izmok. Aki rendszeresen edz, már kb. négy hét múlva láthatja az eredményt. Ezután már elég heti 3-4 edzés is. Azoknak a nőknek, akik több időt tudnak vagy akarnak edzeni, ajánlatos a kitartó sport. A lassú futás (kb. 130-as pulzusszám) a legjobb a cellulitisz ellen, mert ez serkenti a vérkeringést és a nyirokáramlást, lebontja a zsírokat. TESTÁPOLÁS

Váltózuhany: Segít a szövetek feszességének elérésében, mivel serkenti a vérkeringést. Pár perc forró és pár perc hideg zuhanyt felváltva ismételjen többször, és mindig hideggel fejezze be. A problémás területeket hideg vízzel körkörösen masszírozza. Jó kiegészítés, ha heti egy alkalommal szaunázik, ez ugyanis remekül salaktalanít. PROFI KEZELÉS

A következő módszerekkel segít a kozmetikus:

  • Endermológia: gyengéd masszázstechnika; vákuumos szívóhengerrel maszszírozzák a bőrt, ami serkenti a vérkeringést, erősíti a szöveteket.
  • Nyirokdrenázs: a nyirokcsatornák és - csomók masszázsa, segíti a nyirokáramlást, ezáltal a méreganyagok elszállítását.
  • Henger- és szalagmasszás: különböző készülékekkel végzik, például fahengerek (salaktalanításhoz), feszítő szalagok.
  • Bodywrapping: a problémás területeket aromaolajjal vagy speciális krémekkel dörzsölik be, majd fóliába csavarják.
  • Vákuummasszázs: az intenzív szívással együtt végzett masszázs aktiválja a keringést.
  • Krémkúra: Zuhanyozás után a bőr különösen fogékony. A legtöbb anticellulitisz-termék masszázs nélkül is hat, de gyengéd, simogató bedörzsöléssel a hatóanyagok könynyebben célt érnek. A bekrémezett bőrt hüvelyk- és mutatóujjal húzza fel, enyhén huzogassa meg, majd engedje vissza. Ezt ismételje meg többször. Majd gyúrja át, amíg bőre rózsaszínű nem lesz.

Reggeli

Kezdje egészségesen a napot! Gyümölcssaláta ananásszal (enzimei segítik az emésztést) és almával (salaktalanít). Aki szereti, készítheti zabpehellyel is ­ így hosszabb ideig tart a jóllakottságérzet. Optimális hozzá egy pohár joghurt vagy kefir. A tejsavbaktériumok tisztítják a beleket, méregtelenítik a szervezetet, a csökkentett zsírtartalmú kefir a fogyást is elősegíti. Alternatívák: tejsavó, író, gyógytea, almalé, frissen préselt narancslé (a C-vitamin erősíti a kötőszövetet). MI A HELYES TÁPLÁLKOZÁS?

A radikális éhségkúrák cellulitisz esetén a legrosszabbak. Az ilyen jellegű diéták stresszt okoznak a kötőszövetnek.

  • Jobb a célzott táplálkozás sok vitaminnal, ásványi anyaggal, ballasztanyagban és fehérjében gazdag, lehetőleg kevés zsírral. Így a fölösleges zsírpárnáknak és elraktározódott víznek nincs esélye.
  • A legfontosabb trükkök: sószegény táplálkozás, mert a só vizet halmoz fel a szövetekben.
  • Kenyérre vaj helyett sovány túrót kenjen, mert a fehérje segíti az izomépülést.
  • Napi két liter ásványvíz kimossa a salakanyagot a szervezetből.
  • Fontos a kávé és a nikotin mellőzése, és a szervezet gyakori salaktalanítása.
  • Az étrendből ki kell húzni a füstölt húsokat, a sózott és olajos halat, a zsíros sajtokat, a fehérkenyeret, a hántolt rizst, a pecsenyezsírt, a cukrozott gyümölcsbefőtteket.
  • A következő élelmiszerek cellulitiszellenesek: sovány hal, író, tejsavó, sovány sajt, hántolatlan rizs, minden friss zöldség és fűszernövény.
MIT TEHETÜNK MÉG?
  • Vegyünk illóolajos fürdőket, pl. levendula- és citrusolajokkal. A boróka és a fahéj is remek cellulitiszellenes hatású.
  • Lehetőleg ne ücsörögjünk túl sokáig, iktassunk be az ülőmunka közben is mozgást, lábtornát, guggolást, lábujjhegyen járást.
  • Ahova csak lehet, gyalog járjunk. Lift helyett mindig a lépcsőt válasszuk.
  • Ha előrehaladottabb a narancsbőrképződés, keressünk fel szakembert, aki maszszázzsal, különféle készítményekkel és kúrákkal felgyorsítja a javulás ütemét. Figyelem! 5-6 kezeléstől azonban ne reméljünk csodát, ez legfeljebb fenntartóterápiára alkalmas. A legtöbbször 10-20 masszázsra, pakolásra van szükség.
  • A kúrát kombináljuk salaktalanítással. Tartsunk lénapokat, zöldség-gyümölcs vagy tejsavókúrát (ehhez ld. az Ideál 2000/VII., 2000/VIII., 2000/V., 2000/VI. számait.)
  • Használjunk kúraszerűen növényi vagy természetes hatóanyagokat tartalmazó cellulitisz elleni krémeket kiegészítőként. Természetesen rendszeres sport, masszázs és egészséges táplálkozás nélkül ezek sem csodaszerek.
HOGYAN HAT A VÁKUUMMASSZÁZS?

A szívóhatás során kitágulnak az erek, s felgyorsul a vérkeringés és a nyiroknedv elszállítása. Ennek köszönhetően sokkal ütemesebben kerülnek kiválasztásra a szövetekből a salakanyagok és a pangó ödéma. Ráadásul a vákuum hatására a zsírsejtek burka felreped, s így a bennük található zsír "kifolyik" a sejtközötti térbe, ahonnét a nyiroknedvvel a vérpályába jut. Így könynyebb lesz lebontani. A kezelés során a rugalmas rostokat termelő sejtek is aktiválódnak, s így a bőr sokkal feszesebb, üdébb lesz.

A masszázs eleinte ugyan kissé fájhat, ám a kúra előrehaladtával, s a bőr állagának javulásával ez a kis kellemetlenség is megszűnik. 10-15 kezelés (heti 2-3) látványos változást hoz, ezért az egyik leghatásosabb eljárásnak számít MIT GONDOLNAK A FÉRFIAK A CELLULITISZRŐL?

Minden második férfi számára a cellulitisz nem probléma. Ezt mutatta ki az amerikai férfiak körében végzett közvélemény-kutatás. A kérdezettek 40%-át kicsit zavarja, 14%-a nem tudja elfogadni. Ezzel szemben a nők 54%-át zavarja valamelyest a narancsbőr, és minden ötödik nő rosszul érzi magát tőle.

| cellulitisz, narancsbőr, salakanyag, zsír
2002-07-25 13:05:44

Web Design & Development Prowebshop