Veszélyes a gyógynövényeket szívgyógyszerekkel keverni

A népszerű gyógynövények egy része - például a ginkgo biloba - kockázatos lehet a szívgyógyszert szedő emberek számára, különösen az idősebbeknek - állapították meg hétfőn közzétett áttekintésükben amerikai kutatók.

gyógynövény, gyógyszer, ginko | MTI Hírek 2010 ;7
A Journal of the American College of Cardiology című szakfolyóiratban megjelent cikk szerzői szerint a gyógynövények egy része megváltoztatja - erősíti vagy gyengíti - a szívgyógyszerek hatását, súlyos ritmuszavart vagy vérzést okozhat.

A gyógynövények és gyógyszerek keverése különösen veszélyes lehet az idősebbeknél, akik jellemzően többféle szert szednek különböző betegségekre, és akiknél egyébként is nagyobb a vérzés kockázata - írják a jelentésben. Sok páciens nem is gondol arra, hogy az általa használt gyógynövényekről is beszámoljon orvosának, holott a kezelés előírásánál ez fontos lehet.

Arshad Jahangir, az arizonai Mayo Klinika kardiológusa elmondta, hogy 15 millió amerikai használ gyógynövényeket, ami indokolttá teszi, hogy az orvosok és pácienseik is több ismerettel rendelkezzenek együttes hatásukról.
| gyógynövény, gyógyszer, ginko
2010-02-03 15:38:36