Amit pénzért nem vehetsz meg!

Egészségünk a legnagyobb értékünk, és nem várhatjuk másoktól - például az orvosoktól -, hogy vigyázzanak rá! Nekünk, magunknak kell óvnunk, védenünk! Nagyon sok betegséget kiváltó okot meg lehetne szüntetni egészséges életmóddal, illetve a helytelen táplálkozási szokások megváltoztatásával! Cikkünkkel ahhoz próbálunk segítséget nyújtani, hogy mindenki a lehetőségeihez képest a legegészségesebb módon járja végig az életútját. Vegyük sorra, és fogadjuk meg ezeket a tanácsokat!

| Ideál - Reforméletmód magazin 2005 ;17(10):19-21   Celsus Kft. | Balaicza, E.; Nádas, L.
AZ EGÉSZSÉG - NEMCSAK TÜNETMENTESSÉG!

Ha az ember beteg, sok mindent átértékel az életében. Olyan dolgok válnak számára fontossá, amire mindig is vigyáznunk kellett volna. De sohasem késő! Legyünk akár húsz-, akár hetvenévesek, egészségünket óvnunk kell!

Általában akkor fordulunk orvoshoz, amikor már komoly tüneteink vannak, és azokat szeretnénk azonnal megszüntetni. Így a gyógyítás általában „tüneti kezelés", ami magát a tünetet - például fejfájás - enyhíti, és nem az okot szünteti meg. Pedig csak akkor lehet meggyógyulni, ha megszüntetjük azokat az okokat, amelyek kiváltották a betegséget!



Melyek azok a kiváltó okok, amelyeket nem lehet gyógyszerrel kezelni, és betegségeink alapvető okai?

1. Egészségtelen életmód:

  • a helytelen táplálkozás
  • a kevés mozgás
  • a dohányzás, az alkoholfogyasztás, a koffeinfogyasztás
  • a stressz, a pihenés hiánya
  • a mesterséges anyagok az ételekben... Ezeken tudunk a legtöbbet változtatni.

2. Az egészségtelen környezet:

  • a szennyezett levegő és ivóvíz
  • a radioaktív sugárzás
  • az ózonréteg elvékonyodásával járó káros nap- és kozmikus sugárzás
  • a por, a kipufogógázok * a környezetszennyező anyagok
  • a járványok.

Ezeken a hatásokon változtatni nem tudunk, bár némelyiket mérsékelhetjük és védekezhetünk ellenük.

ÍGY KEZDJÜNK HOZZÁ!

Manapság már rengeteg olyan vizsgálati módszer létezik, ami felhívja a figyelmünket arra, hogy személy szerint mire kell jobban odafigyelnünk. Mindenkinek érdemes 1-2 évente „kivizsgáltatnia" magát még a panaszok, a betegségek kialakulása előtt. Így idejekorán megtudhatja, mi az, amin érdemes változtatnia. Az állapotfelmérő vizsgálatok palettája nagyon széles, és az eredményeik hűen jelzik az érintett számára életmódjának következményeit és azt, amin változtatnia kell, ha nem akar előbb-utóbb megbetegedni.

Az egyik ilyen vizsgálat, a preventív immunteszt (PIT), felvilágosítást ad arról, hogy a szervezet immunrendszere miként végzi feladatát.

Egy másik hasonló módszer, a Voll-féle elektro-akupunktúrás vizsgálat során a kínai meridiánok, akupunktúrás pontok és a hozzájuk rendelt szabályzókörök alapján lehet információkat szerezni a szervezet és az egyes szervek állapotáról.

Ugyancsak jó állapotfelmérő módszer a reflexológia is, ami a talpon megtalálható - a belső szerveknek megfelelő - reflexzónák segítségével mutatja meg, hogy melyek azok a szervek, amelyek fokozottan érzékenyek.

A BETA-teszttel még a klinikai tünetek megjelenése előtt fel lehet tárni a kórjelző állapotokat is. A teszt során mért értékekből következtetni lehet arra, hogy:

  • ki milyen típusú betegségekre hajlamos milyen a szervezet betegségekkel szembeni ellenálló képessége hiányzik-e vitamin, ásványi anyag a szervezetből
  • mennyire terhelt a szervezet salakanyagokkal
  • milyen a szervezet terhelhetősége milyen életmódbeli szokásokon kell változtatni...

Enderlein-féle vércseppanalízis: a sötét látóteres mikroszkópos vérvizsgálat különleges lehetőséget jelent a preklinikai (betegségtünetek megjelenése előtti) diagnosztikában. Segítségével közvetlenül és kézzelfog-hatóan felismerhetővé válnak a modern kor betegségeinek előjelei. Például:

  • a szervezetben történő jelentős salakanyag-felhalmozódás
  • a pH eltolódása
  • az emésztőszervek csökkent működése, az enzimhiány
  • a fehérjék túlzott fogyasztása
  • a csökkent vese- és májműködés
  • az oxigén és a vitamin v. ásványi anyagok hiánya
  • a felborult baktériumflóra, gombásodá-si hajlam
  • az immunrendszer aktivitása, gyulladásra való hajlam
  • a krónikus betegségekre, daganatra való hajlam.

A termovízió: a hőtérképet a haditechnikából származó és csak az utóbbi évtizedben a humán vizsgálatokra alkalmazott modern kamerával készítik kb. 15-30 perces vizsgálat keretében. A készülék bonyolult számítógépes program segítségével értékeli a testfelszínen átjutó azonos hőtartományú területeket, és több száz szín segítségével jeleníti meg az egymástól eltérő, azonos hőle-adású tartományokat. A hőtérkép helyes értékeléséhez a számítógépen kívül feltétlenül szükséges a tapasztalt vizsgálóorvos, aki el tudja különíteni a normálist a kórostól.

Mit lehet látni a hőtérképezés során?

  • Nyirokpangás
  • Pajzsmirigy alul-és túlműködése
  • Gyulladások - fájdalmas zónák (az arcüreg, a fogíny és a foggyökér körülírt gyulladásai, az ízületek gyulladásai, kopásai, teniszkönyök, ínhüvelygyulladás, az epehólyag és a máj egyes problémái, a vese- és a húgy-utak gyulladása)
  • Idegsérülések, porckorong-károsodás
  • Bélnyálkahártya-gyulladás
  • Egyes daganatok.

A felsoroltak csupán ízelítőül szolgálnak a rengeteg vizsgálat közül, ezért érdemes jól körbejárni a lehetőségeket, hogy mindenki megtalálja a számára leginkább szimpatikus megoldást.

ÉTELED AZ ÉLETED!

Ha már tudjuk, mi a bajunk, hol vannak a gyenge pontjaink, jöhet a reform. Ez legtöbbször az étkezésnél kezdődik. A táplálkozásnak óriási szerepe van az egészség megőrzésében és egyes betegségek megelőzésében, illetve az érintett mielőbbi gyógyulásában. Azt mindenki természetesnek tartja, hogy például a cukorbetegnek egyáltalán nem mindegy, hogy mit eszik. Ám az egészséges embernek is fontos, hogy odafigyeljen a táplálkozására. Szervezetünknek energiára van szüksége ahhoz, hogy működjön. Ezt az energiát táplálékunkból nyerjük. Az egészséges táplálkozás alapfeltétele, hogy a zsírok, szénhidrátok, fehérjék, ásványi anyagok és vitaminok a megfelelő arányban legyenek együtt ételeinkben, mert csak így hasznosulnak megfelelően.

Az összetevők helyes aránya:

  • 13-1 5% fehérje
  • 25% zsír
  • 55-60% szénhidrát.

Számos tényező befolyásolja, hogy kinek mennyi tápanyagra van szüksége. Ilyen az életkor, a nem, az egészségi állapot, a fizikai aktivitás mértéke, de még a környezet hőmérséklete is hatással van rá.

FONTOS TUDNI! Minden élelmiszerben más és más hasznos összetevő található. Sajnos olyan élelmiszer nincs, amely mindegyik létfontosságú tápanyagot tartalmazná, ezért nagyon fontos, hogy változatosan állítsuk össze étrendünket.

TOP-TIPPEK

Ha alaposabban megnézzük az ételeinket, azt tapasztaljuk, hogy nem a tápértékük, hanem az ízük az irányadó. Vannak azonban ennél fontosabb szempontok is!

  • A táplálkozási gyakoriság vonatkozásában jobb, ha a napi ötszöri, kisebb étkezésre térünk át - estefelé pedig, ha lehet, minél kisebb mennyiségű, vagy kalóriában szegényesebb ételek-italok kerüljenek az asztalra!
  • Az ételek fogyasztásánál érdemes ügyelni a sav-bázis arány betartására (a bázikus ételek mennyisége 80%, a savas ételeké 20% legyen!).
  • Törekedni kell a bioélelmiszerek minél gyakoribb fogyasztására, mert így kevesebb vegyszer, ízfokozó, színezőszer, aroma, állagjavító és tartósítószer kerül be feleslegesen a szervezetünkbe!
  • A növényi eredetű ételeket érdemes előnyben részesíteni az állati eredetűekkel szemben. Utóbbiak közül a zsiradék és a vörös húsok - sertés, marha, birka -fogyasztása kerülendő!
  • A gabonából készült termékek közül a teljes kiőrlésű gabonából készült áruk az értékesebbek. A gabonaféléket sütve, illetve főve fogyasszuk, mert a bennük lévő hasznos keményítőt csak így tudjuk megemészteni!
  • Kevesebb édességet és több gyümölcsöt fogyasszunk!
  • Figyeljünk oda arra, hogy ételeink változatosak legyenek, és ne hiányozzanak belőlük a szervezet számára fontos alkotóelemek!
  • Használjunk kúraszerűen étrend-kiegészítő szereket - különösen a téli hónapokban! Itt tekintetbe kell venni a kort, nemet, évszakot és a pillanatnyi egészségügyi állapotot!
  • Az ajánlott napi - körülbelül 2 liter -vizet lehetőleg étkezések között igyuk meg! *Az élvezeti cikkeket kerülni kell, ide tartozik a rendszeres kávézás és alkoholfogyasztás is!
  • Érdemes rendszeresen salaktalanítani -heti és havi rendszerességgel tisztítókúrákat, -napokat beiktatni! A hízásra hajlamosaknak évente egy hosszabb - orvos által irányított - böjtkúra többet segíthet, mint a rendszeres kontrollálatlan fogyókúrázás és diétázás.

SZTÁRDIÉTÁZÓK

Hollywoodban a szénhidrátban szegény és proteinben gazdag „zónadiéta" a divat. Ez 40% szénhidrátból, 30% proteinből és 30% zsírból áll. Jennifer Aniston 14 kilót fogyott ezzel a módszerrel. Ugyancsak ezzel a diétával adott le 10 kilót Renée Zellweger a Bridget Jones naplója című film után. De kipróbálta Madonna, Cindy Crawford, Winona Ryder, Demi Moore, Kristin Davis és Kirstie Alley is.

ELÉGEDETLENSÉG A HAZAI EGÉSZSÉGÜGGYEL

Egy friss felmérés szerint...

  • Magyarországon a felnőtt lakosság fele elégedetlen azokkal a változásokkal, amelyek az egészségügy területén az elmúlt 6-8 évben történtek, s csak 16% elégedett az egészségügyi ellátás színvonalának alakulásával.
  • Az embereket leginkább a hosszú várakozás (10%), a nem megfelelő bánásmód és hozzáállás (10%) és a korszerűtlen kórházak, rendelők (9%) bosszantják.
  • Az átlagosnál is rosszabbnak ítélik meg az egészségügyi szolgáltatást a 40 év alattiak, a magas iskolai végzettségűek, illetve a fontos társadalmi státusban lévő személyek.
  • Az emberek 43%-a egyetértett azzal, hogy az egészségügy akkor működik jól, ha a hálapénz helyett előtakarékoskodik az ember.

Legfontosabb azonban, hogy a megelőzésre mindenki nagyobb hangsúlyt fektessen! A bajt ugyanis sokkal nehezebb rendezni, mint megelőzni!

Nádas Linda-dr. Balaicza Erika

|
2005-10-02 09:05:59
hirdetés
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop