A kismama és a sport

Régen elmúlt az az idő, amikor a kismamának kilenc hónapos testi nyugalmat és kímélést javasoltak. Ma már tudjuk, hogy az ésszerű testmozgás jó közérzetet biztosít az anya és magzata számára. Ha a kismama jó testi állapotban van, könnyebben viseli a "terhet" és a szülést.

Természetesen nem minden sportág alkalmas a várandós anyáknak. Figyelembe kell venni, hogy a hormonháztartás megváltozott, a kötőszöveti szerkezetek meglazultak, fokozódott a sérülés veszélye.

Az első 12 hétben a magzat sérülékenysége miatt semmiféle torna nem javasolt. Ha valaki sportolt a terhessége előtt, erre az időszakra érdemes abbahagynia. Tilosak azok a sportágak, amelyek gyors indulással és hirtelen megállással járnak, mint például a labdajátékok, lovaglás.

Kerülendők az esetleges ütközéssel járó sportok, mint a síelés, korcsolya.Manapság népszerű a konditermi edzés, ha nehéz róla lemondani, végezhető továbbra is, de legyen kisebb a súly, kerüljék az ugrálós gyakorlatokat, a tempó legyen lassabb. Az edző tudjon a terhességről. Lehet kerékpározni, csak nem a hegyi utakon, hanem sík területen. Futás, kocogás mérséklettel végezhető.

Az eddig felsorolt sportágakban az edzések erőlködésmentesek legyenek.

Legideálisabb az úszás

Várandósok számára a legideálisabb mozgásforma az úszás. A terhesség valóban fizikai terhet jelent az anya számára, ha ez boldog teher is. Az úszás alkalmával a víz felhajtóereje következtében nem terhelődik az ízület, könnyű kiegyenesíteni a hátat, a gerincet.

A másik ideális mozgás a terhestorna. Ezt a speciális tornát csak az erre képzett szakember tarthatja. Rendkívül jó hatású a sorstársak közössége, a csoportos tornákon speciális gyakorlatokkal felkészítik az anyákat a szülésre, erősítik a medenceizmokat, lazítják az ízületeket, a gyakorlatsorokkal javítják a vérkeringést és a testtartást.

Ha az olvasók között van, akinek a javasolt testmozgások közül egyik sem elérhető, a rendszeres, szabad levegőn végzett kiadós sétákkal segíthet az érzelmi, fizikai feszültségek levezetésében, a relaxálásban.

Végezetül nagyon fontos, hogy mindennemű terhesség alatt végzett sport kiválasztásánál kérni kell a gondozó szakorvos tanácsát.

| javasolt, sport, kismama, testi állapotban van, anya, ésszerű testmozgás, kilenc hónapos testi, védőnő szemével
2002-07-18 12:31:42
hirdetés

Web Design & Development Prowebshop