Hirdetés
A Google és a Microsoft részt kér az egészséggondozásból
Minden komoly politikusnak, ha elnök akar lenni, jól kidolgozott terve van az egészségügyre. Az üzleti életben sincs ez másképp, a két legnagyobb cég, a Google és a Microsoft tervet készített, hogyan lehetne fejleszteni az USA egészségügyi ellátását.
Valójában az egészséggel kapcsolatos információk tömeges fogyasztásáról van szó. Még nem lehet tudni, melyik nagyvállalat ér majd el valódi áttörést. A szakemberek szerint az egészségügy az a terület, ahol a politika, a szabályzók és az érdekek nagymértékben lassítják a változások ütemét. Maguknak a felhasználók szokásain is változtatni kell.
A Google és a Microsoft tisztában van az akadályokkal, és azzal is, hogy a változásokhoz idő kell. Mindkét cég nagy lehetőséget lát azonban az egészséggel kapcsolatos hirdetések és szolgáltatások terén.
Az összes személyi számítógép 90 százalékát a Microsoft szoftverjei működtetik, és a legtöbb egészséggel kapcsolatos keresőprogram gazdája a Google. Az emberek egyre gyakrabban fordulnak a világhálóhoz, ha egészségügyi információkra vagy tanácsra van szükségük. Egy felmérés szerint míg 2001-ben a felnőtt felhasználók 29 százaléka keresett az interneten felvilágosítást, az a szám ma már 52 százalék.
A betegek 20 százalékának már nem papír alapú, hanem számítógépes kartonja van. Ezeket a feljegyzéseket azonban ma még döntő részben az orvosok, a kórházak vagy a biztosítók kezelik.
A Google és a Microsoft célja az egészségügyi felvilágosításon túl az, hogy az egyénnek nagyobb lehetőséget adjon az egészségével kapcsolatos irányításra és ellenőrzésre. Ez a folyamat, az emberek aktívabb részvétele az egészségükkel kapcsolatos döntésekben a szakemberek szerint elkerülhetetlen.
Nem ritka, hogy a beteg az internetről letöltött és kinyomtatott információval keresi fel orvosát. A jövőben ez egészségügyi ellátás egyre inkább a beteg és az orvos együttműködését jelenti majd.
The New York Times
2007-08-16 13:14:20