Nem adható el minden szexszel

Nem ösztönöz vásárlásra a szexualitás a reklámokban - ez derül ki a szegedi egyetem kutatásából. A reklámpszichológus szerint a kép árnyaltabb: szexszel el lehet adni, csak nem annyiféle terméket, ahányat így hirdetnek.

reklám, szex | Sajtószemle   InforMed
Nem igaz, hogy a szexszel minden eladható. Éppen ellenkezőleg: az emberek nagy részét nem ösztönzik vásárlásra az erotikus reklámok - ez derül ki a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karának hallgatói által készített díjnyertes kutatásból. A diákok közel kétszáz férfit és nőt faggattak arról, hogy mit gondolnak a reklámokban szereplő hiányos öltözetű férfiakról és nőkről, meggyőzőnek találják-e az ilyen hirdetéseket, vásárolnak-e ezek hatására. A megkérdezettek 33 százaléka azt mondta, hogy kifejezetten zavarják az ilyen reklámok. - Névtelen volt a kérdőív, ezért nem hiszem, hogy nem voltak őszinték az emberek - mondja Ádám Zsuzsa, a kutatás egyik készítője.

A válaszadók több mint fele elismerte, hogy az erotikus reklámok figyelemfelkeltőbbek a többinél (a nők 55, a férfiak 54 százaléka szerint), de hozzátették: ez nem jelenti azt, hogy meg is veszik az adott terméket. Ezt igazolhatja, hogy a megkérdezett közel száz férfi alig tudott olyan márkákat említeni, melyeknek erotikus reklámja megmaradt volna az emlékezetében. Fókuszcsoportos vizsgálat keretében három különböző filmet is levetítettek a megkérdezetteknek. Az erotikától túlfűtött reklámot a nők elutasították, a férfiaknak tetszett ugyan, de eredménye nem volt: utólag senki nem tudta megnevezni, hogy milyen terméket reklámozott a film. - Az interjúk során a nők gyakran említették, hogy ha már vannak ilyen hirdetések, akkor miért nem oszlik meg bennük igazságosabban a nemek aránya - mondja Ádám Zsuzsa.

Pontosan definiálható, hogy mikor van, és mikor nincs helye a szexnek a reklámokban - mondja Babócsay Ádám reklámpszichológus. Szerinte a baj az, hogy ha általánosságban kérdezik erről az embereket, moralizálni kezdenek, és azonnal rávágják, hogy nem szeretik, és nem is vásárolnak ilyen reklámok hatására. - Ha az erotikus reklám elmond valamit a termékről, a márkáról, akkor igenis hasznos, ha csak figyelemfelkeltő, akkor viszont nem, mert az manapság már nem elég - állítja.

Ami a termékeket illeti, a válaszadók leginkább négy esetben látták indokoltnak az erotika használatát a hirdetésekben: óvszer- (25 százalék), fehérnemű- (24 százalék), parfüm- (19 százalék) vagy tusfürdő- (14 százalék) reklámokban. Más termékek esetében (alkohol, hamburger, motor, internetszolgáltatás, jégkrém) viszont a válaszadók 10 százaléka sem tartotta elfogadhatónak a szexualitást a hirdetésekben.

Tovább >>

| reklám, szex
2009-04-27 11:23:26

Hat jó ok a hetenkénti szeretkezésre

A rendszeres nemi élet (természetesen kellő elővigyázatossággal) jó hatással van az egészségre.


Szex a terhesség alatt

Vannak nők, akiknek a szex az utolsó, ami eszükbe jut, amikor babát várnak, mert hányingerük van, fáradtak. Mások mintha ekkor teljesednének ki.


Mennyit szeretkeznek mások hozzánk képest?

Szakemberek szerint az egyik leggyakrabban feltett kérdés a szex-szel kapcsolatban, hogy milyen gyakran szeretkeznek általában a párok.


Fájdalom szex közben férfiaknál

Ha fájdalmat érzékel szex közben, ne legyintsen, és ne is találgassa az okát, hanem keresse fel orvosát, aki majd megállapítja, hogy az alábbi leggyakoribb okok közül melyik lehet az Ön problémája.


A magas koleszterin-, vércukorszint és szexuális zavarok

Ha gyakran hangzik el a hálószobában a „nem, ma ne…”, lehet, hogy segít néhány étrendi változtatás és a testedzés.


Hirdetés

Legfrissebb

AZ ORVOS VÁLASZOL

Szakorvosaink válaszai olvasói kérdésekre

Mielőtt kérdez, keressen orvosaink korábbi válaszai között!

Hirdetés
Hirdetés

Web Design & Development Prowebshop